A Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométeres szakaszon a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) megbízásából végezte el a munkát (mintegy nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értékben), melynek befejező részeként a próbaüzem és a műszaki átadás-átvétel is lezárult – írja a Pécsi Újság, amely a szaktárcától azt is megtudta, hogy az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti szakaszának átadására várhatóan május első hetében kerül sor.
Az M6-os autópálya országhatárig történő meghosszabbításával a Duna menti- és a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul.
Továbbá a fejlesztés lehetővé teszi az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálását is.
A 2x2 sávos, fizikai elválasztással kialakított M6-os zárószakaszának átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.
A sztráda országhatárig tartó szakaszát viszont csak akkor használhatják a közlekedők, ha a horvát oldalról is elérik a magyar határt - teszi hozzá a Világgazdaság.
Ahogy az Origo korában beszámolt róla, a transzeurópai közlekedési hálózat, vagy röviden csak TEN-T, egy közúti, vasúti, légi és vízi közlekedési hálózat, melynek célja, hogy szolgálja az egész európai kontinens közlekedését.
Januárban már arról számolhattunk be, hogy elkészült valamennyi forgalomtechnikai eszköz – burkolatijelek, jelzőtáblák, szalagkorlát, fényvédőháló – és a közlekedés biztonságát szolgáló TSM-állomás (Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer) parkolóinak és járdáinak a térkövezése is.
A projekt során többek között 3 különszintű csomópont, 1 komplex pihenőhely, 1 hatósági ellenőrzőhely, 16 műtárgy és 1 mérnökségi telep épült meg.
Az M6-os autópálya kivitelezését segítette az a félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. A létesítmény előnyei közé tartozott többek között, hogy nem igényelt alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető volt különböző helyszínek között.