[origo] címlaphírcentrumkomment.hu[freemail]videaiWiW

Magyarország.blog KOMMENT.HU

Moderálási elvek
Címkék:franchise,Starbucks

Akár szeretjük a kávét, akár nem

// 2009 // nov // 09
eszközök:

Ajánlat

Most már egészen hivatalos, jön a Starbucks kávézólánc Magyarországra (már keresik a leendő üzletvezetőt), és ez kifejezetten jó hír, akár szeretjük a kávét, akár nem, akár hajlandóak vagyunk 4-500 forintot kiadni egy kávéért, akár nem, akár tetszik a papírpoharas stílus, akár nem, akár finomnak tartjuk éppen pont ennek a láncnak a termékeit, akár nem.

Mert, ahogy azt már rengetegszer elmondtam, a nemzetközi "elit" presztízsmárkák magyarországi megjelenésével kapcsolatban a legkevésbé maga a konkrét termék vagy szolgáltatás a fontos, mindegy, hogy kávéról, ruháról, autóról vagy lemezjátszóról van szó. A lényeg, hogy ezek a márkák indikátorként működnek, jelenlétükkel, elterjedtségükkel jelzik, hogy az ország vásárlóereje és fogyasztói kultúrája mennyire közelít oda, ahova végül tartozni szeretnénk (Európa, Nyugat-Európa és Amerika tágabban vett kultúrköre).

Lehet, nyilván lehet Starbucks meg hasonló márkák nélkül élni, sőt, nyilván lehet jól is élni, meg jó kávét is inni, csak mégsem lesz meg az az érzésünk, hogy benne vagyunk a világ fősodrában. Kár lenne, mert egyrészt jó érzés, egy csomó kellemes mellékhatással jár, az anyagi előnyökről nem is beszélve - ha a pénzügyi döntéseket hozók (nemzetiségtől és szervezeti formától függetlenül) úgy érzik, hogy a Starbucksot érdemes idehozni, talán könnyebben építenek robotgyárat is. Meg könnyebben hoznak olyan minőségi termékeket vagy akár kulturális attrakciókat is, amire esetleg a kávét nem szeretőknek is van igényük. Akkor talán nem pályájuk csúcspontja után 25 évvel jönnek el, lépnek fel, szólalnak meg nálunk a legfontosabb szerzők, előadók, művészek.

Ezen túl még egy, megfontolandó gondolat: ma Magyarországon a kiskereskedelem, a vendéglátás, a szolgáltatóipar és a hasonló ágazatok működése sokszor tragikomikus. Hatóságilag ezen lehetetlen segíteni, egy tőkeerős, garantált színvonalú, erősen ellenőrzött, átlagban jó minőséget nyújtó szívós versenytárs viszont csodákat tehet(ne). I like coffee and I like tea.

eszközök:
MEGOSZTÁS:
46 komment

Az [origo] cikkeihez regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Ha még nem regisztrált, tegye meg itt! (Figyelem! A 2009. április 15-e előtt működött kommentrendszer regisztrációi már nem érvényesek!) Az ehhez a rovathoz érkező hozzászólásokat az [origo] szerkesztősége előzetesen szűri, azok azonnal nem jelennek meg az oldalon. Csak azokat a hozzászólásokat publikáljuk, amelyeket erre érdemesnek tartunk. Moderálási elveinkről részletesen itt olvashat.

Elfelejtett jelszó

46 alexis 2010. 02. 10. 10:38

...I like radio and TV! http://micaelwarg.com/radiotv/
Már jó ideje itt vannak nálunk a Starbucks versenytársai. Az eddig felsoroltakon kívül van CoffeeShop Company és California Coffee Company hálózat (ez utóbbi - úgy tudom - magyar "találmány"(?)). Nekem ez bőven elég, nem hiányolom a Starbucksot, mert semmivel sem tud többet/jobbat, mint a lentebb és itt felsorolt láncok által kínált termékek/szolgáltatások. Sztem, nem ettől kerülünk be a világ fősodrásba...

45 bh 2009. 12. 15. 19:14

T. karatedog!

Semmi bajom például a katolikus szóval. Annak ellenére nincs, hogy a történelemből (és a mából, pl. íreknél) "a megvalósult katolikus kereszténységnek" ismerjük ocsmány tetteit.

Ugyanezért szerintem erős túlzás a szocializmust és a kommunizmust szitokszóként használni. Voltak, vannak, akik ebben hisznek. Ehhez nem kell elfogadni a nevében tett ocsmányságokat. (Nem jó egyoldalúan gondolkodni!)
Egy ismert találós kérdés: Ruhat és Muhat ülnek a sivatagban. Egyikük emberevő. Melyikük?

Tettei alapján, nem hite alapján, kell elfogadni a másik embert!

Az, hogy valami a szocializmusban volt, nem jelenti, hogy rossz.
Nagy szükség van arra, hogy új alapokra helyezzék a gazdaságtant, a mostani, kihalásunkhoz vezet.
A VALÓDI KATOLIKUSOKNAK is nagyon keményen kellene fellépni a mai lélekromboló pénzistenhittel szemben!

Ma már nem csak az emberi élet a tét, hanem fizikai létünk is.

Az egyéni szabadságot a társadalmi alá kell rendelni. A pénz, az anyagi jólét szerepét, hajszolását át kellene vennie a lelki dolgokénak.

Nem gondolkodom ennyire egyoldalúan, tudom lehetetlent várok, csak sokkal jobb lenne, "a hold ma oly kerek!".

44 karatedog 2009. 12. 15. 11:40

T. bh!

A "közjó"-t viszont mindenki másképp értelmezi, másképp a szegények, másképp a gazdagok. Innen pedig egy lépés valami hivatal felállítása, amely a közjó felett őrködik. Ilyennel már találkoztunk, ez a szocializmus.

43 bh 2009. 12. 15. 11:23

T. Mindenki! T. @karatedog!

Mindenki figyelmébe ajánlom Mihail Gorbacsov véleményét. "http://www.komment.hu/tartalom/20091214-velemeny-mihail-gorbacsov-elsosorban-a-kormanyok-felelossege-a-klimavaltozas.html"

Ő, nálam politikusabb alkat, ezért kevésbé keményen fogalmaz, elérhetőbb célokat mutat.

Kitűnik mondandójából, hogy a mai gazdaságtan, melyet az eszement liberalizmus (csak a túlzásaira értem) irányít, tarthatatlan!
"olyan világgazdasági modell megalkotására lenne szükségünk, aminek a közjó az alapja."

FELELŐSSÉGTELJESEBB gondolkodás kell! TŐZSDE túlhaladott!

42 karatedog 2009. 12. 01. 14:11

Kedves BH!

Megszüntetni a tőzsdéket - már elnézést - nagyon buta gondolat és kommunista logika. A tőzsde nem a gonosz intézménye, ahová a kövér nagytőkések reggelenként bemennek és 1-2 millióval gazdagabban mennek haza este.

A tőzsde az a hely, ahol kereslet és kínálat egyszerre van jelen, ennyi.
Cégeknek nem kötelező tőzsdére menni, és cégeknek/magánszemélyeknek nem kötelező a tőzsdén befektetni, innentől kezdve mindenkinek a saját döntése, hogy ebben részt vesz-e. Szabályozottságra valóban szükség van, a jelenlegi válsághoz nagyrészt hozzájárult az, hogy az amerikai pénzügyi felügyelet a piacra bízta az szabályozást.

41 marchesa 2009. 11. 29. 18:15

Személy szerint szeretek Starbucks-ba járni (említhetnék más kávézóláncokat is mint Costa, Cafe Nero, Coffe Republic meg egy sereg más márka). Azt szeretem bennük, hogy rövid sorban állás után kikérem a kávémat azán vagy elviszem (papírpohárban) vagy leülök bögrével a kezemben és szépen, nyugodtan megiszom a kávémat. Nincs pincér, akire várni kell, nincs borravaló és a minőség mindig ugyanaz bármelyik üzletbe térsz be. Akár órákat is el lehet üldögélni egy kávéval anélkül, hogy kinéznének. Otthon megtörtént már, hogy 5 perc után elhagytam egy kávézót, mert a pincér nem volt hajlandó az asztalunkhoz jönni. Nem tudom otthon milyen árakkal fognak dolgozni, de egy 2 dl-es tejeskávé egy brit Starbucks-ban 1,99 fontba kerül, ami kb. 600,-Ft.

40 sfsdlfks 2009. 11. 28. 14:09

Kedves Karatedog!

Teljes mértékben egyetértünk.

Kedves BH!

Önnel is sok mindenben egyetértek. A reklmámmal kapcsolatban félreértettük egymást. Nem azt mondtam, hogy nincs értelme, hanem az Ön állítására reagálva, miszerint tiltsuk be a reklámot, mondam azt, hogy a reklámok többsége szerintem nem a több fogyasztásra, hanem a termékválasztásra ösztönöz. Azaz nem fogok több mosóport használni, csak mondjuk egy másikat, amit reklámoznak. A hitel reklámokat viszont valóban szabályozni kellene, ebben egyetértek.

39 tüncili 2009. 11. 28. 10:06

karatedog!
Nem az a baj, hogy idejön a külföldi tőke...jöjjön. A baj ott van, hogy nem időnként "trükközi ki" a nyereséget, hanem az esetek nagyobb részében. Itt alig akad olyan cég, aki komolyan veszi, hogy fejlesztéseket hajtson végre a nyereségből.
Persze a hiba nemcsak a külföldi befektetők készülékében van. A magyar kormányok (és önkormányzatok) sincsenek éppen toppon évek óta, ha olyan szerződéseket megkötnek, amilyenek pl. a vízművekkel kapcsolatos. Tulajdonképpen teret engednek az ország kirablására.
Az utolsó mondatoddal kapcsolatosan megjegyezném, hogy az én szüleim jó 30 évvel ezelőtt is leültek minden hó elején, összerakták a csekkeket, megbeszélték, hogy milyen várható kiadások vannak, aztán összehúzták a nadrágszíjat. Nem sűrűn láttam téliszalámit az asztalon. Persze ettől még diplomás gyerekeket neveltek. De az egész életük a "forintozásból" állt. Sajna apukám azok táborát gyarapította, akinek a szervezete feladta a harcot az örökös stresszel szemben, így anyu évek óta maga harcol a forintokkal. És apu után még nyugdíjkiegészítést sem fog kapni, mert pont félévvel lépi túl azt az - elhalálozástól számított - 15 évet, amin belül kellene nyugdíjba mennie, de mióta folyamatosan emelgetik a nyugdíjkorhatárt, erre esélye sincs. Arra, hogy félretegyen (amit itt szajkóz a média) lehetősége sincs. Minimálbérből csak éppen megélni lehet, nem pórolni.

38 bh 2009. 11. 28. 09:02

@sfsdlfks:
Ön némely dologban nem gondolkodik. Annak ellenére mondom, hogy sok dologban egyezik véleményünk.
Miért gondolja, hogy a gazdasági-reklám szakemberek mind agyalágyultak? Miért költenek sokszor az előállítási költségnél többet reklámra, ha mint írta, semmi értelme. (Az egyik és legfőbb oka annak, hogy sokat költenek reklámra az, hogy mi kifizetjük a termék árában.)

A szakemberek nagy része hisz a tanultakban és játéknak tekintve a világot, alkalmazza. Egy kis részük tisztában van azzal is, hogy kihasználja butaságunkat...

Szerintem a kevéssé gondolkodó embereket könnyebb a reklámmal tovább butítani. Másrészt gondolkodásra szoktatott embereket nehezebb beállítani évtizedekre futószalag mellé robotnak. (Itt egy másik ellentmondása a mai gazdaságpolitikának: Lehetne robotokat alkalmazni, de az ember olcsóbb. Másrészt, ha robotokat használnánk és csökkentenék az össztermelést //nyugodtan lehetne akár felére, a szállítást tizedére//, akkor a heti munkaidőt nagyon kellene csökkenteni. Ennek föloldása lenne, ha a mezőgazdaságban sokkal több dolgot termelnénk kevesebb géppel és vegyszerrel.

@karatedog: A pénzisten hatalmát nagy mértékben korlátozni kellene! Sokkal szabályozottabb és kevesebb pénzintézetre lenne szükség! Tőzsdéket meg kell szüntetni. Ezek a ma dúló, rossz -hiszen a földi élet kipusztítását eredményező- gazdaságpolitika kiszolgálói.

Óriási mértékben csökkenteni kell a termelést! Persze ehhez olyan emberekre lenne szükség, akik fölfogják, hogy lehet sokkal kevesebb tulajdonnal, fogyasztással is boldogan, sőt boldogabban és egészségesebben élni.
ÉRTÉKREND!

37 karatedog 2009. 11. 27. 23:29

A tőzsdével semmi probléma nincsen, csak ne a magyar tőzsdére gondoljunk, ami kb. az OTP és a MOL játszótere. A NASDAQ-on ~3700 cég van listázva.
A tőzsdére menetel az forrásszerzési eszköz. Ha lenne alternatívája annak, hogy egy sikeres, feltörekvő, de 1-2 éven belül alulfinanszírozottá váló cég plusz tőkére tegyen szert olcsón, akkor biztos nem menne tőzsdére.
A külföldi tőke ha bejön, akkor az jó, mert működőtőke áramlik a hazai gazdaságba. Az a rossz, hogy a tulajdonos időnként hazaviszi a nyereséget (illetve, a hazai adózási feltételek mellett inkább "hazatrükközi" a nyereséget). Azt kell támogatni, hogy a pénzt itt fektessék be újra, minél nagyobb mértékben.
De azzal nem értek egyet, hogy korlátlanul jönne be hozzánk a pénz. És tiltsuk ki a külföldi tőkét? Mostanában talán a Munkáspárttól hallottam ilyen butaságot. Akkor nem lennének Starbucks jellegű próbálkozások.
Magyar cég is kimehet külföldre, kiviheti az itt megszerzett pénzét, és befektethet külföldön, a sikeres üzlet reményében. Azért mert kevesen csinálják (ld. OTP és MOL) az még nem azt jelenti, hogy rossz. Azt jelentheti, hogy nem beszélünk idegen nyelvet, és zéró a pénzügyi kultúránk. Ez a válság volt szerintem az első olyan trauma a magyar emberek életében, ami megtanította őket hónap elején leülni és kockás papíron kiszámolni, hogy pénzügyileg hogyan is lesz a következő 30 nap.
  1 3 4 5

A legújabb hozzászólások

Novák Attila // 2010 // már // 12

Még valamit a betiltásról és a nem betiltásról. A Jobbik és a Magyar Gárda ellen - melyek felfutásában a romlott magyar viszonyoknak jelentő szerepük volt – nnem a betiltás e...

Sólyom László és a holokauszt ügye (34)
Kobra // 2010 // már // 12

A történelem ismétli önmagát... Emlékszem 1989-re, mikor úgy néztünk a Fidesz szimpatizánsra mint Luciferre, reakciós velejéig rossz bomlott elmére következtetett a langyos bizton...

A frusztráció népe (163)
morvai.j.zs // 2010 // már // 12

Kedves "mpolgár" és "zuio"! Bevallom, megdöbbenéssel olvastam azon kommentjeiket, amelyekben valamennyire betekintést engednek (ha a helyzet megengedni) családjuknak viszontagsá...

A kommunizmus áldozatai: emlékezni, de hogyan? (103)
Sólyom // 2010 // már // 11

trey21 "A FED, egy tisztán állami (!) intéznémy" Örülök hogy én vagyok tájékozatlan és hülye bár szerintem a FED-hez maximum annyi köze van az Egyesült Államoknak, hogy a 9 ta...

Kiút a válságból: tulajdonosváltás és privatizáció (46)
Lojika // 2010 // már // 11

Azon elgondtak már , a szerző és azok is aki kirúgni a tanárokat, hogy ki állapítja meg ki az alkalmas tanár ? És ha ez megállapítható, akkor még mindig ott van, hogy a szülők al...

Tanárok: akikre egy kaktuszt sem bíznánk (789)

A legtöbb hozzászólás

[origo] legfrissebb

24 óra hírei

12:02 A konszolidációt folytató Fideszt vár egy brit elemzés
11:58 A zebrán gázoltak el egy idős nőt Nagykanizsán
11:57 Sorozat készül a Kung Fu Pandából

[origo] legolvasottabb

Sólyom László és a holokauszt ügye Elhunyt Merlin Olsen, A farm, ahol élünk szereplője Mi legyen az első dolguk? Közel félmilliárdot keresnek a BKV-ügyben érintett párttámogatón Kifordult krátert fotóztak a Marson

Időjárás

időjárás

Mai időjárásmin: -2 °C
max: 2 °C


Komment.hu címkék

Komment.hu CÍMKÉK

Hirdetés