[origo] címlaphírcentrumkomment.hu[freemail]videaiWiW

Magyarország.blog KOMMENT.HU

Moderálási elvek

Akár szeretjük a kávét, akár nem

// 2009 // nov // 09
eszközök:

Ajánlat

Most már egészen hivatalos, jön a Starbucks kávézólánc Magyarországra (már keresik a leendő üzletvezetőt), és ez kifejezetten jó hír, akár szeretjük a kávét, akár nem, akár hajlandóak vagyunk 4-500 forintot kiadni egy kávéért, akár nem, akár tetszik a papírpoharas stílus, akár nem, akár finomnak tartjuk éppen pont ennek a láncnak a termékeit, akár nem.

Mert, ahogy azt már rengetegszer elmondtam, a nemzetközi "elit" presztízsmárkák magyarországi megjelenésével kapcsolatban a legkevésbé maga a konkrét termék vagy szolgáltatás a fontos, mindegy, hogy kávéról, ruháról, autóról vagy lemezjátszóról van szó. A lényeg, hogy ezek a márkák indikátorként működnek, jelenlétükkel, elterjedtségükkel jelzik, hogy az ország vásárlóereje és fogyasztói kultúrája mennyire közelít oda, ahova végül tartozni szeretnénk (Európa, Nyugat-Európa és Amerika tágabban vett kultúrköre).

Lehet, nyilván lehet Starbucks meg hasonló márkák nélkül élni, sőt, nyilván lehet jól is élni, meg jó kávét is inni, csak mégsem lesz meg az az érzésünk, hogy benne vagyunk a világ fősodrában. Kár lenne, mert egyrészt jó érzés, egy csomó kellemes mellékhatással jár, az anyagi előnyökről nem is beszélve - ha a pénzügyi döntéseket hozók (nemzetiségtől és szervezeti formától függetlenül) úgy érzik, hogy a Starbucksot érdemes idehozni, talán könnyebben építenek robotgyárat is. Meg könnyebben hoznak olyan minőségi termékeket vagy akár kulturális attrakciókat is, amire esetleg a kávét nem szeretőknek is van igényük. Akkor talán nem pályájuk csúcspontja után 25 évvel jönnek el, lépnek fel, szólalnak meg nálunk a legfontosabb szerzők, előadók, művészek.

Ezen túl még egy, megfontolandó gondolat: ma Magyarországon a kiskereskedelem, a vendéglátás, a szolgáltatóipar és a hasonló ágazatok működése sokszor tragikomikus. Hatóságilag ezen lehetetlen segíteni, egy tőkeerős, garantált színvonalú, erősen ellenőrzött, átlagban jó minőséget nyújtó szívós versenytárs viszont csodákat tehet(ne). I like coffee and I like tea.

eszközök:
MEGOSZTÁS:
95 komment

Az [origo] cikkeihez regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Ha még nem regisztrált, tegye meg itt! (Figyelem! A 2009. április 15-e előtt működött kommentrendszer regisztrációi már nem érvényesek!) Az ehhez a rovathoz érkező hozzászólásokat az [origo] szerkesztősége előzetesen szűri, azok azonnal nem jelennek meg az oldalon. Csak azokat a hozzászólásokat publikáljuk, amelyeket erre érdemesnek tartunk. Moderálási elveinkről részletesen itt olvashat.

Elfelejtett jelszó

65 giotti1 2010. 05. 06. 21:43

Én mutatok Neked. Menj el szombat délben bármelyik McDonalds-ba, és megláthatod, hány család teszi ezt. Rengeteg, a gyerekek ugyanis rá lettek szoktatva a "mekire" a reklámokkal. De ez megint egy külön történet, hogy ez mennyire káros.
A témánknál maradva: Elég fiatal lehetsz, ha úgy gondolod, hogy a McDonalds előtt nem voltak gyorsbüfék. Dehogynem voltak.
Továbbra is azt mondod, hogy a McDonalds nem tett tönkre éttermeket, a Starbucks nem fog tönkretenni kávézókat. A Tesco és az Auchan meg nem tett tönkre élelmiszerüzleteket, gondolom.

64 karatedog 2010. 05. 05. 21:46

Amikor a McDonalds beindította a kávézóját, akkor miért nem siránkozott senki, hogy tönkremennek a kávézók? Vagy az "más"?

És a McDonaldstól sem mentek tönkre az éttermek. A McDonalds arra való, hogy:
- ha éhes vagyok és nincs időm, akkor gyorsan betoljak valamit.
- X éves kor alatt találkozó a haverokkal
- gyors kaja elvitel
A McDonalds megjelenése előtt is meg voltak ezek az igények, csak étterem nem volt hozzájuk. Viszont mutasson nekem valaki egy 4 tagú családot, aki ebédre a McDonalds-ba megy be "ebédelni egy jót".

63 SHelly 2010. 04. 29. 12:39

Én is szeretem a kávét, de amit a Starbucks művel az nem tetszik. Ezalatt azt értem, hogy felvásárolnak mindent és a kis halaknak esélyük sincs. Ezt csinálják Dél-Amerikában, és igen Európában is elkezdték. Tönkreteszik előbb-utóbb a magyar kávézókat is. Tisztára olyan, mintha a McDonalds újra támadást indítana...

62 karatedog 2010. 04. 20. 15:44

Kedves Giotti!

Meg tudok nevezni minimum 5 közgazdászt, akik egymással sem értenek egyet, és mindegyiknek más véleménye van arról, hogy hogyan is kellene Magyarországon irányítani a gazdaságot.
Ezek a közgazdászok nem hazudnak, csak a saját logikájuk mentén keresik a megoldást, egy-két dologról nem beszélnek (a nekik kényelmetlenebb témákról) éppen ezért egy nyíltan irredenta oldalon nem tartom valószínűnek, hogy a külföldi vállalkozásokkal kapcsolatosan semleges, elemző jellegű megállapításokat találok. Hogy ezt ezt egy kereső dobta fel, még nem jelent semmit, a tartalom forrását is érdemes minősíteni, nyilván a Munkáspártnak és a MIÉP-nek is van gazdasági "programja", csak a tartalmukat megfelelően kell kezelni.

61 sfsdlfks 2010. 04. 20. 09:28

Kedves Giotti1!


Nem feltételezem, hogy hazudik a professzor, mitöbb én is tudok a problémáról, és természetesen nem értek egyet ezen átgondolatlan döntésekkel. Csupán az tartanám fontosnak, hogy válasszuk szét a külföldi és multinacionális vállalatokat a magyar politika baklövéseitől.
Így lehetőség nyílna magáról a Starbucksról és a cikkről beszélni, nem pedig a magyar kormány hibás gazdaságpolitikájáról.

60 giotti1 2010. 04. 20. 07:48

Kedves karatedog!
Én nem ismerem az oldalt, a keresőből találtam. Az idézet pedig egy közgazdász professzorral készült interjúból van.
Gondolom, szerinted hazudik.

59 karatedog 2010. 04. 19. 22:22

http://www.fusz.hu ???
Ugye most viccelsz? Az oldalon több a nagy Magyarország térkép, mint a kötőszó. Hát ez maga a részrehajlás mentes tájékoztatás fellegvára! Végre megtaláltam! :-)
A "statisztika" az valami számszerűsített, de legfőképp független és részrehajlás mentes adathalmaz és ettől tűnik igaznak, hihetőnek. Ha valamit nagyon hangosan ordítunk attól az még nem lesz igaz. Az szélsőséges mentalitás, balos vagy jobbos tökmindegy.

58 giotti1 2010. 04. 17. 22:41

http://www.fusz.hu/print.php?pid=6531

Idézet az írásból:

"Eszerint hiányoznak azok az adóbefizetések, amelyeknek normális piaci körülmények között az itt m?köd? külföldi cégekt?l kellene befolyniuk a magyar költségvetésbe. - Most a multinacionális cégekr?l beszélünk? - Alapvet?en róluk, azokról a cégekr?l, amelyek egyébként Magyarországon az export nagy részét adják. Ám e vállalatok dönt? többsége adókedvezményt élvez. Még olyan is van, amely közvetlen állami támogatást kap, ennek költségei pedig már a kiadási oldalon jelennek meg. A multik adóbefizetései mellett hiányoznak még azoknak a kis- és közepes vállalkozásoknak (kkv) az adóbefizetései is, amelyek az európai uniós csatlakozás óta tönkrementek. Tudomásul kell venni azt is: a csatlakozás óta nagyon sok cég dobta be a törülköz?t."

57 karatedog 2010. 04. 15. 22:50

giotti1: ha kevesebb magyar étterem van és van rá statisztika, akkor várjuk azokat a statisztikákat. A "hallottam, hogy látta valaki" típusú érvelésnek zéró értéke van.
Kéretik végigsétálni a Váci utcában, és lehet is rögtön látni, hogy az un. "amerikai" éttermek és az egyéb éttermek aránya milyen.

56 giotti1 2010. 04. 15. 14:56

Kedves sfsdlfks!
Nem biztos, hogy még egyszer vállalom, hogy kisilabizáljam és leírjam ezt a nevet. :)
Kicsit messze kanyarodtunk az amerikai kultúrától meg a kávétól, de talán nem is baj. Nem a Starbucks és a kávéja az érdekes, hanem a folyamat, hogy a külföldi, legtöbbször multinacionális vállalatok idejönnek, adómentességet (nem kedvezményt, mentességet!) kapnak, tönkreteszik a magyar kisvállalkozásokat, majd kivonják a pénzt az országból. Ez történik idestova húsz éve. Ön ennek a folyamatnak minden elemét tagadja. Rendben, szíve joga.
A multik nem fizetnek társasági adót nálunk, erről rengeteg cikk jelent már meg. Van olyan is, amelyik még ÁFÁ-t sem (tv2, rtl). Az, hogy kevesebb a magyar tulajdonban lévő étterem, az szemmel is látható, de lehet rá keresni statisztikákat. Ha csak logikailag vezetjük le: Az éttermek összbevétele eleve csökkent a válság hatására. Ezen belül, ha van néhány külföldi étteremlánc, az nyilvánvalóan további bevételtől fosztja meg a magyar vállalkozókat. Elárulom, hogy én is vendéglátós voltam 10 évig, és sok ismerősöm zárta be az éttermét, vagy nem zárt be, de élethalálharcot folytat, azt nem tudja, miből vesz holnapután árut. Ha valóban szakmabéli, akkor ezt tudnia kell. Van olyan ismerőse, aki kisvállalkozó volt, most pedig alkalmazott, vagy munkanélküli?
Azt meg, hogy kevesebb a forgalomban levő pénz az országban, talán nem vitatja. Ebben bizony szerepe van a kivont tőkének. Persze, minden cég nyugodtan kiszivattyúzhatja a pénzt az országból, csak ezzel mi így járunk, ahogy jártunk.
1 2 4 6 7 8 9 10

A legújabb hozzászólások

Petőfi szelleme // 2010 // sze // 08

Kedves Stevo! Kiváncsi vagyok mit fog elérni a MOST párt. A labda most ott van. Az hogy a MOST erősődött meg, ez a barak lászlóféléknek köszönjék meg a hidasok. A MOST sem...

Új korszak kezdődik a kisebbségi politikában (12)
Ktesibios // 2010 // sze // 08

Egyik rokonom elitgimnáziumba járt. Osztályfőnöke (testnevelő tanár) valamennyi osztálykiránduláson hullarészegre itta magát. Azt gondolom, hogy nem szabad úgy tenni, mintha csakis...

Osztályfőnöki hatalom, tekintély nélkül (1)
Király // 2010 // sze // 08

Szerintem mi két külön malomban őrlünk Pizza. Persze hogy nem vagy tanár sem pedig futár. Te filozófus lehetsz,abból ítélve hogy mennyit merengesz ezen a témán.:)

Tanárok: akikre egy kaktuszt sem bíznánk (962)
sfsdlfks // 2010 // sze // 08

Kedves Dr.Pizza! Szinte teljesen egyetértek. Nyelvet mindenki a praktikussága miatt tanul. Valakinek a nyaraláskor, valakinek tanuláskor, valakinek a munkájában és valakinek a h...

A nyelvtudás, mint erkölcsi és anyagi áldozat (713)
Észosztó // 2010 // sze // 08

1.) A "fukszosok"-ról annyit, hogy amikor az Üvegtigris-t forgatták, Reviczky Gábor játszott benne egy "oldsmobil" kereskedőt... Elképzelt egy jelmezt, egy ruhát, egy karaktert.....

Magyarország: ahol mindenki közellenség (109)

A legtöbb hozzászólás

[origo] legfrissebb

24 óra hírei

04:06 Merkel kitüntette a Mohamed-karikatúra alkotóját
03:42 Felújítás miatt késik a tanévkezdés hét baranyai iskolában
03:40 Túl magas a csecsemőtápszerek alumíniumtartalma

[origo] legolvasottabb

Matolcsy beszéde alatt visszapattant a forint "A 225 forintos frankkal lapátoljuk kifelé a pénzt az országból" Gyárat épít Tatabányán a Samsung Anyagi támogatókat sejt a romagyilkosságok mögött az egyik vádlott Csapadékos idő váltja fel a nyárias napsütést az Alföldön

Időjárás

időjárás

Mai időjárásmin: 10 °C
max: 19 °C


Komment.hu címkék

Hirdetés