[origo] címlaphírcentrumkomment.hu[freemail]videaiWiW

Magyarország.blog KOMMENT.HU

Moderálási elvek
Címkék:franchise,Starbucks

Akár szeretjük a kávét, akár nem

// 2009 // nov // 09
eszközök:

Ajánlat

Most már egészen hivatalos, jön a Starbucks kávézólánc Magyarországra (már keresik a leendő üzletvezetőt), és ez kifejezetten jó hír, akár szeretjük a kávét, akár nem, akár hajlandóak vagyunk 4-500 forintot kiadni egy kávéért, akár nem, akár tetszik a papírpoharas stílus, akár nem, akár finomnak tartjuk éppen pont ennek a láncnak a termékeit, akár nem.

Mert, ahogy azt már rengetegszer elmondtam, a nemzetközi "elit" presztízsmárkák magyarországi megjelenésével kapcsolatban a legkevésbé maga a konkrét termék vagy szolgáltatás a fontos, mindegy, hogy kávéról, ruháról, autóról vagy lemezjátszóról van szó. A lényeg, hogy ezek a márkák indikátorként működnek, jelenlétükkel, elterjedtségükkel jelzik, hogy az ország vásárlóereje és fogyasztói kultúrája mennyire közelít oda, ahova végül tartozni szeretnénk (Európa, Nyugat-Európa és Amerika tágabban vett kultúrköre).

Lehet, nyilván lehet Starbucks meg hasonló márkák nélkül élni, sőt, nyilván lehet jól is élni, meg jó kávét is inni, csak mégsem lesz meg az az érzésünk, hogy benne vagyunk a világ fősodrában. Kár lenne, mert egyrészt jó érzés, egy csomó kellemes mellékhatással jár, az anyagi előnyökről nem is beszélve - ha a pénzügyi döntéseket hozók (nemzetiségtől és szervezeti formától függetlenül) úgy érzik, hogy a Starbucksot érdemes idehozni, talán könnyebben építenek robotgyárat is. Meg könnyebben hoznak olyan minőségi termékeket vagy akár kulturális attrakciókat is, amire esetleg a kávét nem szeretőknek is van igényük. Akkor talán nem pályájuk csúcspontja után 25 évvel jönnek el, lépnek fel, szólalnak meg nálunk a legfontosabb szerzők, előadók, művészek.

Ezen túl még egy, megfontolandó gondolat: ma Magyarországon a kiskereskedelem, a vendéglátás, a szolgáltatóipar és a hasonló ágazatok működése sokszor tragikomikus. Hatóságilag ezen lehetetlen segíteni, egy tőkeerős, garantált színvonalú, erősen ellenőrzött, átlagban jó minőséget nyújtó szívós versenytárs viszont csodákat tehet(ne). I like coffee and I like tea.

eszközök:
MEGOSZTÁS:
95 komment

Az [origo] cikkeihez regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Ha még nem regisztrált, tegye meg itt! (Figyelem! A 2009. április 15-e előtt működött kommentrendszer regisztrációi már nem érvényesek!) Az ehhez a rovathoz érkező hozzászólásokat az [origo] szerkesztősége előzetesen szűri, azok azonnal nem jelennek meg az oldalon. Csak azokat a hozzászólásokat publikáljuk, amelyeket erre érdemesnek tartunk. Moderálási elveinkről részletesen itt olvashat.

Elfelejtett jelszó

96 creativehun 2010. 08. 21. 21:47

Hurrá,végre ismét nyílik egy üzlet ahol a sznobok mű májerkodhatnak és kifejthetik,hogy az arany árban kurva drágán adott kávé tulajdonképp még olcsó is.500 forintos kávé meg papírpohár?? Nekem ez a kettő valahogy nem vág össze.Azt meg minden a kávét szenvedélyesen szerető ember tudja,hogy a vízminőségtől kezdve sok tényező befolyásolja egy kávé minőségét.Persze egy jó minőségű 100%-os pamut pólót is lehet venni 2000-ért illetve ha rajt van a Lovacskás Pólós R.L. embléma ugyanezt a minőséget 12-ért.Itt is a nevet fogják megfizetni azok a sznobok akik már a hír hallatán is orgazmus közeli élményben részesülhettek.Hurrá,Jön a Starbucks ....lol

95 giotti1 2010. 06. 03. 08:40

Egy másik adalék a multik természetéhez, most az egyik úgy döntött, elmegy Gödöllőről, és így 540 ember munka nélkül marad, az eddigi 890 gödöllői álláskereső mellé.
http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20100602-tavozik-a-sony-godollorol-kirugnak-540-embert.html
Ezeket a károkat beleszámoljuk, amikor adókedvezményeket adunk a multiknak?

94 giotti1 2010. 05. 30. 13:31

A korábbi vitában többen úgy gondolták, hogy a külföldi tulajdonú vállalatok nem élveznek versenyelőnyt a hazaiakkal szemben. Az alábbi cikkből kiderül, hogy a külföldi cégek összesen kétszer annyi adókedvezményt kaptak (összesen 185 milliárdot), mint a magyar cégek,amelyek több, mint tízszer annyian vannak. Ez azt jelenti, hogy átlagban hússzor annyi kedvezményt kap egy külföldi vállalkozás, mint egy magyar.
http://www.piacesprofit.hu/cegblog/ado/185_milliardos_adokonnyitest_kaptak_a_multik.html

93 sfsdlfks 2010. 05. 29. 13:18

Kedves Dr. Pizza!

Sajnálom, ez esetben félreértettem Önt. Ilyen értelemben többnyire egyetértek a véleményével. Pont ezért gondolom azt, hogy a Starbucks nem jelent akkora veszélyt a hagyományos kávéházakra.

92 Dr.Pizza 2010. 05. 29. 12:28

Csak most veszem észre, ha a kávéfőző gőzzel dolgozik, akkor a víz keménységének nincs jelentősége, maximum hamarább rakódik le a gépben a vízkő. A gőzbe nem megy át a víz keménységét okozó ásványanyag, ezen alapul a desztilláltvíz készítés is, én legalábbís így tanultam kémiaórán. Ez alapján a keménység "beszabályozása" csak a gépet védi, nem a kávét. Lehet rosszul tudom?

91 Dr.Pizza 2010. 05. 29. 12:19

Kedves sfsdlfks ! Ha megígéri, hogy nem mondja el senkinek, akkor elárulom csak Önnek így magunk között, nagyritkán iszok kávét, márkája Maci, csapvízzel csinálom és mikrosütőben melegítem fel langyra, oszt szaharint bele. A megörökölt öt darab muzeális kávéfőzőnk pusztán konyhai dísznek lett megtartva, ezek alapján valóban nem sok keresnivalóm van ebben a topikban. Nem is a Starbucks kávék rossz vagy jó minőségéről, hanem ahogy a technika fejlődésével párhuzamosan hanyatlik a fogyasztási kultúra, ahogy eljutottunk otthon a házi pörköléstől a kávékapszuláig, vendéglátóhelyen a kristálycsilláros kávéházaktól a gyorséttermi papírpohárig, erről akartam írni. Papírpohárban, gyorséttermi körülmények között minőségi kávét felszolgálni egyszerűen olyan, mint Wellington bélszínt utcán át papírtálcán odalökni. Az amerikai kultúra sok vívmányának teljes körű elismerése mellett ez számomra túlzottan futószalagos és amerikaias, afféle szentségtörés. Mégegyszer, nem a kávé rossz vagy jó mivoltáról akartam írni, mert az életben nem voltam Starbucksban, valszeg nem is leszek, a mekit és általában a gyorséttermeket, pizzériákat is kerülöm, mióta egy sajtburger egyik felétől én, másik felétől a kutyám napokig betegek voltunk.

90 morvai.j.zs 2010. 05. 29. 11:39

Kedves Giotti [86]!

Kezdhetnék mondjuk úgy, amire Ön is kitért: hogy a piaci feltételek kiegyenlítésének irányába mozdulnak el. Akár az elvtelen kedvezmények lassú, de szisztematikus megvonásával, vagy a banki tevékenység szigorú megrendszabályozásával.
Nem hiszem, hogy bármelyik módozat is "drasztikusan" elidegenítené a befektetéseket - akiket igen, azokért talán nem is kár.
Nickneve kapcsán eszembe jut: egy olasz ismerősömmel beszélgettem minap (nem pont e témában, hanem a szlovák-magyar "állampolgárság"-ügyben), aki igen széles látókörű, a magyar történelemben is otthon van (maga az eszmecsere is magyarul folyt egyébként).
Egy fontos gondolatát idézném most: a tiszteletet ki kell vívni, és tudatosítani kell a másik féllel, hogy az CSAK KÖLCSÖNÖS lehet. Egyszer el kell indulni ezen az úton, mert ha valaki folyamatosan enged, és naivan azt képzeli, hogy a tisztelet minden ember elemi joga (mi magyarok - bár ez egyáltalán nem róható fel erkölcsi hibánknak - gyakran gondoljuk ezt), akkor annak csak az "alja jut".
Igaz ez a társadalom (valamint a politika) és a külföldi befektetők kapcsolatára is.
Az elmúlt időszak politikai eseményeinek terén osztom az Ön fejtegetését. Mára az MSZP devalválódott. Ha a Fidesz nem akar így járni (márpedig valószínűleg nem akar), akkor ez lehet a válasz az Ön kérdésére, hogy miért is tenné? Embereken múlnak a dolgok: akiről kiderülhet valami, annak mindig ott van a veszélye, hogy ki is derül (lásd a mostani felhajtást).
Nem jönnék olyan közhelyekkel, hogy "tanultak a hibáikból". Nem gondolom azt, hogy róluk nem derülhetnének ki dolgok. De elképzelhetőnek tartom, hogy ha eddig nem is, a jövőben tesznek majd azért, hogy kimaradjanak abból, amelynél - Hofi szerint... - csak arra figyel az ember, hogy ki ne hagyják belőle...
És azt is szoktam mondani, a puding próbája az evés. Látatlanban nem ítélnék elsőre - ráadásul a választók náluk alkalmasabbat nem találtak a vezetésre.

89 sfsdlfks 2010. 05. 29. 09:40

Kedves Dr. Pizza!

Hozzászólása alapján vajmi keveset tud a kávéházi kávékészítésről, a Starbucks kávéról meg semmit sem.
Mivel szakmabeli vagyok, hadd világosítsam föl kávéügyileg. Először is abban igaza van, hogy a Mekis kávé az egy lötty, igen az valóban messze van a kávétól.
Óriási különbség van az otthoni kávéfőzés és a kávéházi kávéfőzés között is. Otthon is lehet finom kávét főzni, de a legfinomabbat csak megfelelő kávéfőzővel lehet elkészíteni. Ezek a gépek valódi kávéőrleményből főznek, mitöbb az éppen szükséges mennyiséget frissen darálják hozzá. A jó minőség érdekében tehát nem csak a frissen őrölt kávé a fontos, hanem a főzéshez használt víz keménysége is. A víz keménységét vagy lágyságát egy vízkondicionáló berendezés szabályozza. Ilyen berendezés minden jobb kávéházban van és igen a Starbucksban is megtalálható. Az ilyen módon előkészített vízből a kávéfőző magas nyomású gőzt fejleszt, ami végül átpréselődik a kávéőrleményen. Ez a folyamat is fontos, mert ha a nem megfelelő a gőz nyomása, vagy túl sok gőz megy át a kéveőrleményen, akkor túl sok csersav oldódhat ki az őrleményből, ami rontja a kávé minőségét és élvezeti értékét. A nagy nyomású gőz másik hatása pedig a a kávé tetején képződő krémes hab képződése. Egy rövid kávé vagy Eszpresszó egyik minőségi tesztje, hogy felszolgáláskor a kávét borító kávéhabnak el kell bírnia egy mokkás kanál cukrot. Ezt érdemes kipróbálni, kevés helyen jön össze.
És akkor még nem beszéltem magáról a kávébabról és annak pörköléséről. Annyit érdemes tudni, hogy a Starbucks egy kávébab kereskedő, pörkölő kisvállalkozásként indult, nem készítetek és árultak kávé italokat. A kávéhoz mint alapanyaghoz tehát értettek és csak a gyorsétteremek elterjedésével vágtak bele a kávéház nyitásba (Továbbra is árulnak kávébabot a kávéházaikban), sikerük titka legalább annyira a jó alapanyag, mint az üzleti modell.
És akkor ott van a tej, amivel csodákat lehet művelni. A tejhab készítése nem nagy ördöngösség, de ahhoz is kell a vízgőz és a megfelelő hőmérsékletre kell hevíteni a gőzzel. Lehetne róla sokat beszélni, a lényeg, hogy ne forrjon fel a tej habosítás közben. A starbucksban maghőfokmérővel mérik minden egyes kávéhoz készült tej hőmérsékletét (gyakorlatilag nem kell hozzá, ha egy rutinos "Barista" csinálja) a legjobb minőség érdekében. A tejhabbal egyébként művészi kreációkat is lehet készíteni, akit érdekel keressen rá a "Latte Art" kifejezésre.
Magyarországon minden jobb kávézó vagy étterem ennek megfelelően készíti a kávét, bizony a Starbucks is.

87 Dr.Pizza 2010. 05. 29. 00:27

Nagyanyám még nyers kávét vett és nagy vaslábasban pörkölte házilag, majd egy kétrészes nagy üveggömb szerű valamiben főzte a kávét, azóta sem láttam olyat. Anyámék idejében jött a pörkölt tasakos-zacskós kávék korszaka, tán 2 vagy 5 dekás tasak volt a legkisebb. A közértek hangulatához hozzátartozott a kijáratnál lévő darálók sivítása és az őrölt kávé illata. Kotyogóval, vagy csőrös elektromos tán Mofém kávéfőzővel főzték, tökéletes minőségben. A közelmúlt a vákumcsomagolt darálékok korszaka volt, amibe, főleg az olcsóbbakba már ki tudja milyen hulladékot daráltak bele, ez volt a filteres kávéfőzők korszaka. Napjainkra itt a ki tudja mit rejtő kávékapszulák és a többtízezres csodagépek korszaka. Ha tejeskávét akarunk tegyünk bele tejkapszulát, tejszineshez tejszinkapszulát stb. Az egész szép lassan elkényelmesedett, de a kávéfőzés, darálás, pláne a házi pörkölés fantasztikus hangulata örökre elveszett. A vendéglátóiparban ugyanez ment végbe. Nagyanyám idejének kélnyelmes kávéházait felváltotta a hatvanas évek presszókorszaka a gyönyörű Opera kávéfőzökkel, hogy a kilencvenes évekre átadja helyét a Meki egyenlöttyeinek. Most itt a kizárólag gyorskiszolgálásos kávéra szakosodott papírpoharas kávémeki, a Starbucks, az emberek pedig el fogják hinni, mint a kóláról, hogy ez az igazi. És ebben van az igazi veszélye.

86 giotti1 2010. 05. 26. 21:43

Kedves morvai.j.zs!
Nem vagyok egyik párt szimpatizánsa sem, sőt eléggé lesújtó véleményem van a pártokról, mint intézményekről, sőt magáról a politikáról is. Ezt fontosnak tartom előrebocsátani.
Az a helyzet, ami kialakult, mindkét oldal felelőssége, mindketten voltak kormányon, és ugyanúgy ellopták és külföldi kézre játszották az állami vagyont. Kíváncsi vagyok, hogyan szeretnék orvosolni a helyzetet (és miért tennék?). Visszacsinálják az egészet? Esetleg államosítani akarják a privatizált ágazatokat és kilépnek az EU-ból?
  1 3 4 5 6 7 8 9 10

A legújabb hozzászólások

sors // 2010 // sze // 09

Minél előbb EURO,akkor nemtudnának az ingadozással játszadozni,mert ez csak egy kész röhely! A valamelyik vezér egyet kehhent,mindjárt esik a Ft.Hogyis van ez?Miért és kik ezek?Az ...

Bárcsak úgy élhetnénk, ahogyan élünk! (498)
pannika // 2010 // sze // 09

Drága Pali bá! Nem mentem orvosnak , sem védőnőnek.Az ő dolguk észrevenni a betegséget, hiányosságot, majd azt megfelelően kezelni Természtesen őket sem kötelezte senki arra, ho...

Osztályfőnöki hatalom, tekintély nélkül (27)
reszelő // 2010 // sze // 09

Elolvastam ezt a szövegértelmezést, kidobtt idő volt. Sajnos azok kritizálnak, akik vajmi keveset értenek a témához, ezért hosszú lére eresztik a semmi mondandójukat.

Amiről a szónok hallgat: Orbán és Barroso értékel és utat mutat (7)
stevo // 2010 // sze // 09

Petőfi szelleme 2010. 09. 08. 21:24 Hát én is.Megköszönni a választók nak kell,azok szavaztak rájuk. Bugár el ismert politikus,Őt szeretik a szlovákok is.Igaz nagyon okosan kell...

Új korszak kezdődik a kisebbségi politikában (13)
Király // 2010 // sze // 08

Szerintem mi két külön malomban őrlünk Pizza. Persze hogy nem vagy tanár sem pedig futár. Te filozófus lehetsz,abból ítélve hogy mennyit merengesz ezen a témán.:)

Tanárok: akikre egy kaktuszt sem bíznánk (962)

A legtöbb hozzászólás

[origo] legfrissebb

24 óra hírei

19:03 Remegett a lelátó a póló-Eb-n
19:00 Massa: Lesz némi nyomás a csapaton Monzában
18:54 Nem fogy ki az elképesztő ötletekből a Ryanair

[origo] legolvasottabb

220-ra korrigált a svájci frank Huszti hülyítésről beszél, és mindenkit kioszt a válogatottnál "Őrültség, hogy országokat napok alatt bedönthetnek" - interjú Robert Kuttner amerikai közgazdásszal Egervári kiborult, Juhász egyetért - reakciók Huszti Szabolcs kifakadására Ősrégi átverés a mobilosokat figyelmeztető BM-es körlevél

Időjárás

időjárás

Mai időjárásmin: 10 °C
max: 19 °C


Komment.hu címkék

Komment.hu CÍMKÉK

Hirdetés