[origo] címlaphírcentrumkomment.hu[freemail]videaiWiW

KOMMENT.HU

Hírlevél

hirdetés

Takarodó után: az EP-választás tanulságai

// 2009 // jún // 08
eszközök:

Bár tisztázhatatlan, hogy mi volt az EP-választás kérdése, a válasz, amit a szavazók adtak, teljesen egyértelmű. Vajon jól jár-e az ország azzal, hogy mégis tovább tart az átmeneti kormányzás? Mi lehet a Jobbik előretörésének oka és következménye?

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Ajánlat

Ajánlat

Ezer és egyféle értékrend, stratégia és véletlen alakítja egy-egy választási eredmény óriási mozaikját. A tegnapi adatokat már ma reggelre harminc módon magyarázták az erre felkent politikusok és hozzájuk közel álló elemző barátaik. Sok érdekes dolog van és lesz mindabban, amit magyaráznak. A lényeg azonban messzebbről is látszik:

  • A szavazók bő háromnegyede határozottan állást foglalt a jelenlegi kormány ellen. (Ennek mintegy mellékhatásaként igen könnyen lehet, hogy véget ér az SZDSZ története.)
  • 1998 óta először lépte át az 5%-os mandátumszerző küszöböt olyan párt, amelyet szélsőjobboldalinak avagy nemzeti radikálisnak neveznek ellenfelei/hívei. (Akkor a MIÉP nagyjából negyedmillió szavazatot kapott, a Jobbik most 427 ezret.)
  • A választásra jogosultak alig több mint egyharmada vett részt a szavazásban.

Nem szavazni éppolyan demokratikus jog, mint szavazni, ezért országgyűlési választások után voltaképp indokolatlan azon spekulálni, hogy mik lehettek a távolmaradók indokai. Ez azonban nem országgyűlési választás volt, hanem a magyar EP-képviselet választása. Melyet a magyar politikai helyzet, a belőle következő és táplálkozó kampány, nem utolsósorban pedig maga az a tény, hogy országgyűlési választást alapesetben csak igen ritkán, négyévente tartunk, sokak szemében a hatalmon levő kormányról szóló népszavazássá változtatott.

Igazság nincs, hiszen milyen alapon vonhatná kétségbe bárki annak a szavazónak a logikáját, aki azzal a tudattal és szándékkal rajzolta az ikszet, hogy márpedig ezzel most elküldi ezt a Bajnait innen a fenébe? És milyen alapon lehetne azt állítani, hogy tévedett az a polgár, aki otthon maradt, mert úgy tudta, hogy az EP-választásnak a magyar parlamentre nézve semmilyen jogkövetkezménye nincs? Szürke zónában zajlott ez a választás, a kampányban mindenki a maga vélt esélyei és érdekei szerint csavarta a szót, csoportosította a tényeket, görbítette a valóságot és csinált úgy, mintha ez a tisztázatlanság nem is létezne.

Nem volt egyértelmű a kérdés, nem volt éppen épületes a rábeszélés, de ettől még teljesen világos, hogy miről szól a válasz. Akik nyertek, saját korábbi retorikájukhoz hűen fordulópontról és új reményről beszélnek, akik vesztettek, azok viszont választói "figyelmeztetésről", ami azért komolyan vicces. Igaz, hogy jogi értelemben sem a közvélemény-kutatási adatok, sem az ún. szociális népszavazás eredménye, sem a tegnapi EP-földcsuszamlás nem jelenti azt, hogy új választásokat kell tartani, a nagy büdös helyzet mégis az, hogy megbukott a kormány. Már megint. Majdnem három éve tart ez a kínlódás.

Az égvilágon semmit nem nyert senki azzal, hogy nem tartottunk tegnap országgyűlési választást is. Spóroltunk volna pénzt, energiát és főleg azt az időt, ami jövő tavaszig megint teljesen értelmetlen hisztériával fog eltelni. Ez az eleve átmeneti kormány elvégezhette volna stabilizációs dolgait, majd ezek végeztével leléphetne most a színről és átadhatná a helyét egy választott újnak.

Részben a háromévnyi kínlódás következménye az is, hogy itt állunk Európa közepén egy 15%-os Jobbikkal. Amivel, minden ellenkező közléssel szemben, nem az a baj, hogy a Jobbik "rasszista" lenne például, mert az csak egy szó. Még csak nem is az, hogy majd kiröhögnek minden magyart Brüsszelben miattuk, mert láttak ott már cifrábbat is. A Jobbikkal az a legnagyobb baj, hogy a párt, miközben nyilvánvalóan problémaérzékenyen ismer fel kínzó társadalmi tüneteket, ezek okait és jellemzőit illetően téved, s ebből következően javaslatai is alkalmatlanok ezek megoldására. 427 ezer embert egyszerre lehülyézni ugyanakkor nem csupán udvariatlanság, hanem tökéletesen terméketlen is lenne. Már csak ezért sem értek egyet azzal az állásponttal, hogy "a Jobbik-szavazók valós bajokat érzékelnek, de félre vannak vezetve". Nem hiszem, hogy inkább félre lennének vezetve, mint bármely más párt szavazói. Meggyőződésük akkor is tiszteletet érdemel, ha ennek a meggyőződésnek része, hogy ők nem tisztelik mások meggyőződését, amennyiben az különbözik az övéktől.

Momentán abban sem lehet biztos senki, hogy a Jobbik szavazói mind faji jellegű összeesküvés-elméletek elkötelezett hívei. Lehetnek köztük jócskán olyanok is, akiknek a Jobbik - mint másoknak a Munkáspárt vagy épp az MDF - elsősorban azt jelenti, hogy aki eddig a parlamentben volt, az menjen mind most már a fenébe. És lehetnek köztük olyanok, akik - mint az kétségbeesett, szegény országokban nemritkán előfordul - leginkább azt várják a Jobbiktól, hogy elvegyen javakat másoktól és adja azokat ide nekünk, mindegy is, hogy milyen alapon. Lehetnek olyanok, akik csak tartozni szeretnének valahova, meg olyanok is, akik őszintén hisznek abban, hogy ahol fel-alá masíroz a Gárda, ott tényleg megjavul a közbiztonság. Hogy ilyen késztetések - és nyilván még sok hasonló - ilyen tömegben vannak jelen 2009 Magyarországán, az se nem sorsszerű, se nem kizárólag a mai kormány hibája és felelőssége: hanem mindenkié (persze messze nem azonos mértékben), aki választott hivatalt viselt itt az elmúlt 19 évben. Meg a többieké, mert hagytuk, hogy ilyen ország legyen ebből a potenciálisan gyönyörű hazából.

Szó szerint gyilkos indulatok feszítik az országot, plusz marcangol a válság. Jópofa, ijesztő hónapok jönnek, vérmérséklettől és világnézettől függően örömteli, szórakoztató vagy éppen rettenetes lesz figyelni, hogy megszűnik-e az SZDSZ, hogy mire jó az LMP most szerzett lendülete, hogy a szavazatokhoz talál-e pártot az MDF, hogy tud-e sztrájkokat vezényelni a Jobbik. Hogy hány évre szalasztották el cigány polgártársaink annak az esélyét, hogy intézményesen képviseltessék magukat azokon a politikai színtereken, ahol csak egyre több szó lesz róluk. Hogy mennyivel többen mennek majd el szavazni az országgyűlési választásokon. Hogy feltűnik-e addig néhány olyan politikus, aki arra inspirálja a polgárokat, hogy legyenek tájékozottak az ország ügyeit illetően - ahelyett, hogy formátlan érzelmekre, előítéletekre és ösztönös félelmekre alapozva igyekezne sikert elérni. Hogy lesz-e olyan, hogy az utcán összevernek valakit, mert valamilyen szavazónak nézik, vagy mert adott bőrszínhez adott árfekvésű gépjárművet választott. Vagy éppen ellenkezőleg, elcsitul az erőszak, és csak halványuló emlékként él tovább, mint az Aranykéz utcai bombamerénylet.

Érdekes kor jön, ami a közhelyesen idézhető kínai mondás szerint igazi átok. Pláne egy olyan országban, ahol mindenki attól rettentő ideges, hogy már tegnap is rettentő ideges volt.

eszközök:
MEGOSZTÁS:
156 komment

A Komment.hu cikkeihez regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Ha még nem regisztrált, tegye meg itt! Mivel a Komment.hu szerkesztősége a hozzászólásokat előzetesen szűri, azok azonnal nem jelennek meg az oldalon. Csak azokat a hozzászólásokat publikáljuk, amelyeket erre érdemesnek tartunk. Moderálási elveinkről részletesen itt olvashat.

Elfelejtett jelszó

157 Darage 2009. 07. 09. 15:35

Tisztelt Hölgyeim/Uraim!

Szerintem vitánk okafogyottá vált!
Nincs miről vitatkozni, mikor a jelenlegi politikai elit is a Jobbik mellett áll!
Már az EP választásoknál is gyanús volt, hogy a szoci reklámokból, és a szadesz plakátokról ránk vicsorgott egy alternatíva. Ezáltal a Jobbiknak szinte nem is kellett reklámra költeni.
Na de ez már mindennek a teteje!
Az előretörő szélsőjobb árnyékában a parlament megszavaz egy olyan törvényt, amellyel kibújik egy népszavazási kezdeményezés alól (600.000 szavazó írta alá)!
Ráadásul egy olyan "apró" bakival, amitől a zsebükbe jutó összeg minimum másfélszeresére, egyes esetekben háromszorosára nő!
Ezek után nekem senki se mondja, hogy nem a szélsőjobb győzelmére játszanak!

Üdv. mindenkinek

156 bh 2009. 07. 07. 16:07

@polgár 153:
Elnézésed kérem! Félek, hozzájárulok egészséged rontásához. Inkább nem írok véleményeddel kapcsolatban.

Inkább Moldovát olvasok. Értelmes dolgokat is ír és van humora.

155 solaris79 2009. 07. 07. 13:58

polgár: Egyszer már leírtam itt, hogy nehéz (legalábbis nekem) úgy társalogni, hogy a partner szándékosan félreérti, amit írok, aztán a félreértett mondatokkal vígan vitázik, netán még gunyorosan oda is pörköl – sajnos, saját magának. De lehet így is, más is alkalmazza ezt a módszert. Én nem fogok már sokat beszélgetni ezekről, mert fölöslegesnek tartom a magam elé mormolást (illetve ahhoz nincs szükségem másfelé figyelő „partnerre”).
Most csak a félreértett elemekről.
Lehet, hogy tankönyv ízű amit írtam, őszintén bevallom, az athéni demokráciáról egy percnyi személyes tapasztalatom sincs, annyira azért nem vagyok öreg. Viszont amit írtam, nem általános iskolai könyvekből szedtem.
A „fejlettség” egy viszonyfogalom, az athéni demokrácia sok jó dolgot vissza is tudott fogni, a szavazóképes démosz már akkor sem feltétlenül ítélt meg jól mindent és mindenkor (csak jelzem: pl. gyakran nem jártak el szavazni! Periklész ezért is vezette be a népgyűlésen a napidíjat), akadt türannosz, aki jóval többet segített Athén fejlődésében, mint a közösségi döntések – no, de sutba a tankönyvvel...
A „szocialista demokráciát” eredetileg is így írtam le. Ez („ ”) nem idézetet jelez, hanem utalás arra, hogy nem tartom valós, létező dolognak, de mit tegyek, ha így hívták magukat? Az elv pedig szó szerint úgy hangzott, ahogy leírtam: éppen eleget hallottam/olvastam fiatal koromban. Sohasem szavaztunk az MSZMP-re egyébként, hanem a Hazafias Népfront jelöltjeire, a párt színeiben soha senki sem indult (óvatosak voltak: nem adtak esélyt arra, hogy ellenjelölt nélkül is vereséget szenvedhessenek...)
Ki mondta, hogy jog és kötelesség egymás nélkül léteznek? Azt mondtam, hogy nem előfeltétele egyik sem a másiknak. Nem előbbrevaló egyik a másiknál. Nem vonható meg az egyik, mert a másik nem teljesül teljes mértékben (erre utaltam volna az alkotmány és a valóság összevetésével, ugyanis a társadalom az alkotmány alapján sokkal tartozik tagjainak, mégsem látom, hogy teljesülne, és ennek ellenére senki sincs feljogosítva arra, hogy nem teljesült jogai miatt lerázza magáról a kötelezettségeit...) Többet nem mondom el.

A „pofátlanság vagy biztos nem tudás” kitételt kikérem magamnak. Óvodába való pökhendiségnek tartom egymást szapulni. Én egy rossz szót nem szóltam rólad, gondolom, ez elegendő alap, hogy ugyanezt elvárhassam tőled. A cigányság problémáit veled valószínűleg soha nem fogom megvitatni – vannak, akikkel nem lehet.
Az alkotmányra hivatkozom – de egy szóval sem arra, hogy csak jogokat tartalmazna. Nem ártana az esetleg bonyolultabbnak tűnő mondatokat újra elolvasnod (bár szerintem semmi nehezen érthetőt nem írtam neked).

Képzeld, tudok az ÁFA létezéséről, arról is, hogy az egyetlen adónem, amit mindenki fizet. Viszont azt is tudom, (veled ellentétben), hogy az egyetlen adónem, ami a fogyasztás mértékétől függ, azaz kizárt, hogy a legszegényebb rétegek fizessék meg „legjobban”(?). Ha keveset fogyasztasz, annak ÁFA-tartalma is csekély. Mindenki annak örülne (én is), ha minél több ÁFA kerülne ki a zsebéből – hiszen azt jelentené, van miből és mire költenie...

Egyetlen dologért elnézést, mert azt nem te értetted félre (bár éppen érthetted volna jól is, ha akarod, de hát a fentiek alapján ugye...), hanem én feledkeztem el a központozásról. A mondat ugyanis így hangzik helyesen: „Saját gondolataim nagyjából azonosak a fejlett világ túlnyomó részén (nálunk is) gyakorlatban alkalmazott liberális, képviseleti demokrácia alapelveivel.” Tehát nem jelzője, hanem állandó tartalmi eleme (csak ritkán említjük, annyira egyértelmű) a „liberális” a „képviseleti demokráciának”.
A kíváncsiság az egyik legnagyszerűbb emberi tulajdonság, ha valakiben megvan, érdemes kielégíteni (könyvek, folyóiratok, stb., stb.)

154 polgár 2009. 07. 06. 21:58

@solaris 79:

Örülök, hogy a görög ( pontosabban Athéni ) demokráciát így értékeled kicsit tankönyv ízű de hát jó így is.
Tegyük fel a kérdést, mért nevezik mégis a demokrácia szülőföldjének?
Talán azért, mert az akkori időben a világhoz és környezetéhez
képest a közösség és az egyén számára fejlettebb,( kultúra, tudomány, filozófia stb. ) kiemelkedési lehetőséget nyújtó volt.

" A demokrácia működéséhez persze hogy szükséges a kötelességek gyakorlása, de a jog és kötelesség nem sorolható fontossági sorrendbe. Lehet, hogy nem ártana, de nem lehet. Ellentmondana a demokrácia alapelveinek. Ezt pl. éppen a „szocialista demokrácia” gyakorolta („előbb a kötelességek elvtársak, majd aztán a jogok!” elv, miközben utóbbiak mindig korlátozottak és merőben ideologikusak maradtak), de a modern képviseleti demokrácia alapjai sérülnének egy ilyen elv alkalmazásával (csak röviden: akad, aki önhibáján kívül képtelen az elvárt kötelességeket teljesíteni; kizárható lenne a jogokból?) "

Ez olyan szép, hogy majdnem meghatódtam, csak nem sok köze van a valósághoz.
A szocialista demokrácia sosem létezett, az egypárt rendszer keretei között egy pártra, egy jelöltre lehetett szavazni. Ez a választások megcsúfolása a demokrácia karikatúrája és egyben szégyene volt.
A " nép " diktatúrája volt mondták a kommunisták. Mi vezetünk benneteket.
Egyébként a mai magyar büntető jogban létezik a közügyektől való eltiltás ( magyarán amíg ülsz nem szavazhatsz )
De még egyszer tényleg létezhet jog kötelesség nélkül?
Akkor mi biztosítja a közösség által létrehozott rendszer működőképességét?
Érdekes dolog hogy az alkotmányra hivatkozol. Abban csak jogok vannak lefektetve?
Azért a pofátlanság vagy a biztos nem tudás beszél belőled a cigánysággal kapcsolatban a közbeszédre hivatkozva.

" Paradox módon éppen azok számára nem, akikről a közbeszéd úgy tartja, hogy „túlzottan a jogaikkal foglalkozunk, kötelesség meg nuku”...lásd cigányság jelentős része. "

Ember nem tudod, hogy a szegények fizetik meg legjobban ( legtöbbet ) az adót ( úgy hívják ÁFA Általános Forgalmi Adó ) a kevés jövedelmükből. ( Ez nem arányos közteherviselés! ALKOTMÁNY!? )

Mi az a LIBERÁLIS képviseleti demokrácia fejtsd ki légy szíves.
Kíváncsivá tettél!

153 polgár 2009. 07. 06. 21:13

@bh 151:
" A nyugati demokráciával kapcsolatban: úgy tűnik túlértékeled. Ha jól tudom az 1940-es években már tombolt a többszáz? éves angol demokrácia. Azért a fegyvertelen tömegbe lőtek Indiában.
Arról sem hallottam, hogy különösebben felszólaltak az 1967-ig tartó ausztrál bennszülöttírtás ellen. "

Kedves bh!
2009. Július 06.-át írunk.
Az 1940-es években tudomásom szerint már tombolt a második világháború. Anglia mint demokrácia a túléléséért küzdött, miközben Európa nagy része lángokban állt, Hitler diktatúrája és hadserege leigázta.
Kímélj meg légy szíves a mai állapotok és az 1940-es évek párhuzamba állításától.
Mért nem a mostani angol parlamenti költségtérítési botrányról és annak következményeiről írsz például összehasonlítva a magyar képviselők számla nélküli költségtérítésével.
Lehet belőle tanulni, sőt jó lenne legalább azt a szintet elérni.

" Arról sem hallottam, hogy különösebben felszólaltak az 1967-ig tartó ausztrál bennszülöttírtás ellen."

Tényleg!?
1967-ben a Kádár János vezette MSZMP által bitorolt Magyarország tiltakozott? ( Magyar Népköztársaság!? )
Miközben a magyar forradalom utáni megtorlás miatt kivégezték a törvényes magyar kormány vezetőjét! úgy hívták NAGY IMRE, kivégeztek több mint kettőszáz forradalmárt és több ezren töltötték életfogytiglani, vagy 15-20 éves börtönbüntetésüket.
Erről az időszakról nekem ez jut eszembe. ( Ez a velünk élő történelem )

" Mindha a nyugat ma is abból élne olyan jól, hogy rabszolgakként kezeli a harmadik világ beli embereket. ..."

Csak nem a mai Magyarországra gondolsz?
Mert akkor teljesen igazad van.

" Ne majmoljuk, amit nem kell! Lehet szegényebben is boldogan élni.

Még pár évig, ... "

Mintha a Magyar Szocialista Munkáspárt-ot hallanám az 50-es, a 60-as, a 70-es, a 80-as években.
Elvtársak most kicsit össze kell húzni a nadrág szíjat, de később ( a gyerekeiteknek ) jobb lesz.
Én ezen egyik gyerekként már rég megöregedtem.
Vagy Magyar Szocialista Párt 1994 ( Horn Gyula ) 2004 ( Gyurcsány Ferenc ) 2006 ( Gyurcsány Ferenc ) 2009 ( Bajnai Gordon egy állítólag párton kívüli ) 2009 ( Lendvai Ildikó )
Most is ugyanaz a szöveg.

Hát újra felteszem a kérdést:
@143:
" A múltról annyit, az a párt, azok az emberek akik csődbe vezették 1989-ben 42 év alatt az országot milyen alapon nem elszámoltathatók?
Miután ez elmaradt 4+7 év alatt újra csődbe vezették nem? "

152 polgár 2009. 07. 06. 19:36

@ bh 151:
" Ennyire azért nem egyértelmű, hogy azok a tények, amelyeket gondolsz. Nem tudom, biztosan buta vagyok, de nem hiszek abban, hogy az egyik oldalnak mindig igaza van, a másiknak meg soha. "

Kedves bh !
De, igen ennyire egyszerű és egyértelmű hiszen egyrészt a tények ( gazdasági adatok, számok, és az azokról közölt nem Magyar statisztikák egyértelműek, globális sorrendet állítottak fel az országok rangsorában ezek alapján )másrészt a minden napi tapasztalatok visszaigazolják.
Eltudod képzelni, hogy ha olyan jól állnánk akkor az MSZP-SZDSZ nem kürtölné szét világgá, nem dicsekedne vele 7 év után, és nem mérné magát az előző kormányhoz?
Baromi nagy a csend!

151 bh 2009. 07. 04. 19:31

@polgár 149-150:
Ennyire azért nem egyértelmű, hogy azok a tények, amelyeket gondolsz. Nem tudom, biztosan buta vagyok, de nem hiszek abban, hogy az egyik oldalnak mindig igaza van, a másiknak meg soha.

A nyugati demokráciával kapcsolatban: úgy tűnik túlértékeled. Ha jól tudom az 1940-es években már tombolt a többszáz? éves angol demokrácia. Azért a fegyvertelen tömegbe lőtek Indiában.
Arról sem hallottam, hogy különösebben felszólaltak az 1967-ig tartó ausztrál bennszülöttírtás ellen.

Mindha a nyugat ma is abból élne olyan jól, hogy rabszolgakként kezeli a harmadik világ beli embereket. ...

Ne majmoljuk, amit nem kell! Lehet szegényebben is boldogan élni.

Még pár évig, ...

150 polgár 2009. 07. 03. 20:30

Folyt. köv. :

És most hozzászólásod első részéről az alábbiak jutnak eszembe:

Ha bármelyik sorom erről szólt légy szíves idézd be.
Hogy mit gondolok a rendszerváltozásról, az összes hozzászólásomból kiolvasható. @59,70,90,101,102,133,134,141,143.

Engedd meg a leírtakra had reagáljak:

1990-1993 Antall József miniszterelnök és kormánya az első
" szabadon " választott parlament.
Totális csődben lévő, kommunistáktól ( MSZMP ) átvett ország
( annyira, hogy nem tudták miből fogják kifizetni nem csak a lejáró hiteleket, hanem a napi működési kiadásokat, közalkalmazottak fizetését. Ugye tudod, hogy 1990-ben a teljes magyarországi dolgozó létszám ( kb. 4 millió fő ) az állam alkalmazásában állt!
" szabadon " választott parlament: Antall József úgy került kormányra, hogy az SZDSZ nem volt hajlandó támogatni
(gondolj bele az örökké hangoztatott kommunista ellenes párt )
Ugye utólag elképesztő amit ez a párt befutott. ( 1994. koalíció az 54%-os többségű MSZP-vel, 2002-2009-2010? ugyanaz. )
Feltehető a kérdés akkor mi volt 1990-1994 között?
Antall József miután megkapta a besúgók, titkos állományúak listáját így sóhajtott fel. " Ha nyilvánosságra kerülne, hogy a parlamenti képviselők több mint a fele érintett ( értsd zsarolható ) az induló demokratikus állam összeomolna.

Neked nem furcsa hogy 20 évből 12 évet az MSZMP( kommunisták )
utódpártja az MSZP és az SZDSZ ( liberális, kommunistaellenes párt ) együtt hatalomra jutott és kormányzott.
Nézd meg a mai magyar valóságot és látod, érzed, tapasztalod ( a negatív tapasztalat is az )a megérdemelt eredményét.
Jut eszembe
@143:
" A múltról annyit, az a párt, azok az emberek akik csődbe vezették 1989-ben 42 év alatt az országot milyen alapon nem elszámoltathatók?
Miután ez elmaradt 4+7 év alatt újra csődbe vezették nem? "

Nincs válasz?

Privatizáció:

Hogy tudd, a magyar állam vagyonát privatizálták

1990-1994 között 25% vállakozói ( üzemek, gyárak )
1994-1998 között 65% ugyanaz + a teljes energia szektor
1998-2002 között 10% vállalkozói és láss csodát részleges
visszavásárlás energia szektor
2002-2006 között a nem vállakozói vagyon azaz a közszolgáltatások ( természetes monopóliumok ) privatizációja.
2006-2009-2010? az előző folytatása gyorsított sebességgel.

És még egy, 20 év alatt csak egy olyan négy év volt amikor a magyar állam gyarapodott ez 1998-2002 között történt.
( A számok, gazdasági adatok, a külföldi gazdasági elemzések alátámasztják és láss csodát maga a Magyar Szocialista Párt
(akkor ellenzékben ) is elismerte a 2002-es hatalomváltáskor. ( Medgyessy Péter miniszterelnök )

A lényeg beszélhet mindenki össze vissza, hazudozhat, csalhat az adatokkal, öszödi beszédet mondhat stb. csak egy mérce van a valós teljesítmény!

" Orban apank lejaratta Europa elott az orszagot (vagy inkabb sajat magat), majd folyamatos tagadasaival, epkezlab otletet nem adva, javaslatokat mellozve, hatalomehseget bizonyitva ketteosztotta az orszagot, elinditva ezzel egy moralis valsagot, ami aztan a dragalatos Gyurcsany apank oszodi beszedevel tetozott. "

Ezt a részt szeretném ha kifejtenéd, nagyon nem szeretem amikor összemossák a tényeket és a hazugságokat, a tényeket hazugságnak a hazugságot tényeknek beállítva.

Kíváncsivá tettél!

149 polgár 2009. 07. 03. 18:54

Kedves farpeca!

Elolvasva reagálásodat újra végig olvastam az általam irt összes bejegyzést és meglepődtem hogy hozzászólásom ilyen indulatokat váltott ki benned.

@143. bejegyzésem így kezdődik:

" Tisztelt farpeca!
Egy pillanatra vonatkoztassunk el a mai magyar hatalmon lévők cselekedeteitől. Akár a demokráciák, akár a diktatúrák működése az állam keretein belül valósul meg. Mi az állam? egy adott közösség által létrehozott a közösség céljait szolgáló rendszer. ( intézményhálózat ) Milyen céllal hozták létre? A közösség tagjai felismerték vannak olyan mindenkit érintő hatások amit az egyes emberek egyedül képtelenek kezelni, megoldani. ( Igazgatás, közbiztonság, egészségügy, hadügy stb. ) "
Az általam vallott demokrácia működésről írok a mai magyar közállapotoktól elvonatkoztatva. Kihangsúlyozom, hogy a szavazás mért fontos, mi az összefüggés ezen jog és az állam felé fennálló kötelezettség között. ( adózás-közösségi
teherviselés, szavazás-döntési jog átruházása az adók közösség érdekét szolgáló felhasználására.
( sokan kétségbe vonják a szavazás jelentőségét és hatékonyságát, sőt tüntetőleg dicsekednek a nem szavaztam mert ................ formulával. Leírtam
" Aki nem szavaz és le mond erről a jogáról ( kötelességéről ) az arról döntött hogy mások döntsenek helyette, így később
semmit nem kérhet számon senkitől. ( a nem megyek el szavazni, de szidom a rendszert olyan mint aki nem ad fel lottót és utána üvölt, hogy az ő számait húzták, mért nem fizetik ki neki a főnyereményt. ) " sok ember felül a szocializmusban sulykolt esztelenségnek és bátran, büszkén kérkedik is vele. ( jognak és döntésnek tekinti a döntésképtelenséget )
Örülök, hogy írásod szerint minden választáson szavaztál ez számomra azt jelenti te érvényesítetted kötelességed mellett jogodat is. ( Így tovább )

" De tudod mit? El kellene kezdenunk vegre tenni. "
Szeretném ha ezt az állításodat kifejtenéd, érdekelne.

" En szemely szerint ebben az altalad demokracianak nevezett (de szerintem nem az) allamformaban mar nem hiszek. "

Sajnálom, hogy a mai magyar féldemokráciát összekevered az általam leírt demokrácia felfogással. Van az Európai unióban vagy kívül ilyen demokrácia ( angolok, franciák, németek stb. a miénk ezek karikatúrái. Csorog a nyálunk! )

A folytatásodhoz annyit kik ezek mely pártok, emberek szervezetek?
Sajnos a múlt nem kerülhető meg ( az elmúlt 42 év szocialista diktatúra mert nincs kibeszélve, nincs lezárva, nincs sem bocsánatkérés, sem bűnhődés, sőt eltakarva, az áldozatokat a bűnösökkel összemosva még az előző rendszer bűnözői várnak az áldozatoktól feloldozást ) mert a jelenben velünk él és meghatározza minden napjainkat.


148 farpeca 2009. 07. 03. 02:21

Varj egy kicsit, Polgar!

Hova tettel 8 evet az elmult 19-bol? Az csak ugy elmaradt? Lehagyod a bagoert torteno kiarusitassal telituzdelt elso negy evet draga MDF-unk (Antall J. - nyugodjon bekeben - majd Boros Peter vezetesevel) unszolasara. Illetve ott volt meg ha jol emlekszem a Fidesz 4 eve is, amikor Varhegyi Attila majdnem tonkretette Szolnok varosat, amikor Orban apank lejaratta Europa elott az orszagot (vagy inkabb sajat magat), majd folyamatos tagadasaival, epkezlab otletet nem adva, javaslatokat mellozve, hatalomehseget bizonyitva ketteosztotta az orszagot, elinditva ezzel egy moralis valsagot, ami aztan a dragalatos Gyurcsany apank oszodi beszedevel tetozott.

Hogy mert irok ilyeneket? Azert mert mindegyik szavazason resztvettem, akkor meg ugyanolyan begyepesedett fejjel demokratikus kotelessegeinket hangoztatva, mint most te...:)

Sajnos egyik sem jott be :{. Ma elismerem, hogy tevedtem... Mert Ehhe 131 hozzaszolasanak megfeleloen, en is jelzokre, melleknevekre, igeretekre hallgattam, tetteket figyelmen kivul hagyva...

De tudod mit? El kellene kezdenunk vegre tenni. En szemely szerint ebben az altalad demokracianak nevezett (de szerintem nem az) allamformaban mar nem hiszek. Minthogy az is szep dolog, hogy tudod, bar nem ugyanugy ertekeled, mint mas, hogy mi volt az okori gorogoknel. De tudod lekene ezeket a dolgokat zarni, hibaikbol tanulni, ertekeit megtartani, es a jovore koncentralni.

A jelentol sajna, bocs, de nem tudok elszakadni. Mert a jovo kulcsa nem a multban van, hanem a jelenben.

Hiszek egy olyan allamban, amit azok az emberek iranyitanak, akiket meg nem rontott meg a mult es a jelen politikaja. Akiknel nem lesz fontos, hogy ki, mennyivel huzta le az orszagot, mert ez az osszeg eltorpul amellett, ami erteket az orszagnak ok jelentenek, es amilyen erteket az orszagnak ok adnak. Akik, ha kiallnak a nep ele, nem azzal kezdik, hogy xy part szerint, meg hogy ok majd igy meg ugy, csak szavazzatok rank, meg hogy ok igy csesztek el, mi igy csesztuk el, meg hogy bezzeg a kommunistak, nacionalistak, fasisztak..., hanem epkezlab megoldasi akcioterveket adnak, nyilatkozataikkal nem masok hibajat mutatjak, hanem sajatjuk erosseget, es eszerint is tesznek. Akiknek, es amely partoknak nem kell megtanulnod a nevet, mert ok ezt nem akarjak, es ezeknek a tetteknek koszonhetoen megjegyzed oket mindenfele erolkodes nelkul.

Bocs, egy kicsit elrugaszkodtam a talajtol, es utopikus kezdtem lenni, de leszallok a Foldre. Addig, amik fontosabb az, hogy kinek mije van, es kinek, mibol van jobb meg tobb, ez gyakorlatilag megvalosithatatlan.

Es (tisztelt csak Magyar) en nem szerettem sem a Ludas Matyit, sem a Pato Pal urat. A Ludas Matyiban tul sok volt az eroszak :), ami pedig Pato Pal urat illeti, en nem azert tagadtam meg valasztojogomat, mert "Ejh, ra erunk arra meg!". Egy fenet erunk ra. En nem "Nem tettem", hanem tettem, megpedig sztrajkoltam. Nem tetszik ez az egesz, de mint a szakszervezetek, en sem tudok ellene tenni maskepp, csak ugy, ha beszuntetem kotelessegeim gyakorlasat (azaz munkamat), magyarul sztrajkolok...

Ezt egy szabad orszagban megteheted, ha tetszik, ha nem...
  1 3 4 5 6 7 8 9 15 16

A legújabb hozzászólások

morvai.j.zs // 2010 // már // 16

Kedves Mindenki! Tekintettel arra, hogy újra fókuszba került ez a meglehetősen régi cikk, a kommentek végigolvasása után megkésve bár, de csatlakoznék a hozzászólók táborához. ...

Kertész, problémák (155)
morvai.j.zs // 2010 // már // 16

folytatás: De ettől függetlenül úgy gondolom, hogy egy megfelelő törvény mindenféleképpen szükséges ennek a kérdéskörnek a kezelésére – az antiszemitizmus problémája begyű...

Sólyom László és a holokauszt ügye (71)
ismerős // 2010 // már // 15

Ez jó!Adjunk el minden állami vállalatot? Ez most egy gazdasági tárgyú cikk, vagy Magyarország felszámolásának igényéről szóló vallomás? Tessék mondani, miért nem javasolja ugyanez...

Kiút a válságból: tulajdonosváltás és privatizáció (57)
Ikárium // 2010 // már // 15

T. Ablonczy Balázs! Az írását elolvastam, nem rossz. Nem náciztam le egységesen a Jobbik szavazóit. Egyelőre. Nagyon sokat ismerek... hosszú, nincs időm ennyit írni. A lényeg...

A frusztráció népe (172)
Ernie // 2010 // már // 15

Némileg a témához tartozik:félelmetesnek tartom azt az elképesztő mennyiségű nyomtatott sz..t (sőt,még a minőségi irodalom minőségi kivitelű könyveiből is azt a tömeget, mert ki ve...

Kindle Armageddon (12)

Időjárás

időjárás

Mai időjárásmin: 0 °C
max: 7 °C


Hirdetés


RSSHírlevélÍrjon nekünk!OldaltérképArchívumMédiaajánlatImpresszum
Adatvédelem[origo]T-OnlineOK.huiWiW[freemail]track.huG-PortalVidea Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva