vélemény a felelőtlen fogyasztóvédelem hatására szigorodni fognak a bankok hitelfeltételei
[origo] címlaphírcentrumkomment.hu[freemail]videaiWiW

KOMMENT.HU

hirdetés

Egyoldalúan nem megy

// 2009 // júl // 06
eszközök:

A magyar pénzügyi rendszer tavaly a világgazdaság tíz legsebezhetőbb nemzeti rendszere között volt, melynek egyik hatásaként a bankok jogszerűen, de felelőtlenül szigorítottak lakossági hitelfeltételeiken. Kit védenek a törvényhozás fogyasztóvédelmi intézkedései?

Fotó: Mudra László [origo]

Ajánlat

Aligha én vagyok az egyetlen közgazdász, aki napjainkban a pénzügyi és gazdasági válságból való kilábalás helyett az Országgyűlés által áprilisban elfogadott hitelintézetitörvény-módosítás adta rejtély megfejtésén dolgozik. A pénzügyi szabályozás története tele van nagy válságokra hirtelenjében adott rossz vagy populista törvényhozói válaszokkal. Az 1929-es nagy válság nyomán alkotott Glass-Steagall-törvény alkotta meg azt a speciális amerikai banki modellt, amely a 2008-as pénzügyi válságban végleg kimúlt a nagy kereskedelmi banki háttér nélküli befektetési bankok csődjével. Az Enron-botrány nyomán hozott amerikai Sarbenes-Oxley-törvény segített az európai pénzügyi központok versenyképességét létrehozni azzal, hogy értelmetlen terheket rakott az amerikai pénzügyi vállalkozásokra. A 2008-as magyar pénzügyi válság nyomán a lakosság és a kisvállalkozók érdekében hozott törvény az egyoldalú szerződésmódosítások korlátozásáról szinte biztosan a legjobban pont azoknak a lakossági és kisvállalati hitelfelvevőknek fog fájni, akik még nehezebben és drágábban fognak hitelhez jutni, a bankok figyelmét pedig szükségtelenül eltereli a magyar pénzügyi rendszer tényleges problémáiról.

A magyar pénzügyi rendszer 2008-ban, a globális válság pillanatában a világgazdaság legsebezhetőbb nemzeti rendszerei között volt a felelőtlen állami költekezés és az egész nemzetgazdaságból hiányzó megtakarítások miatt.  A krónikus túlköltekezést a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete és a Magyar Nemzeti Bank által felügyelt bankrendszer látszólag olcsó frank- és euróhitelekkel palástolta. A sebezhető szisztéma kockázatait a bankok részben azzal fedezték, hogy ügyfeleik szerződéseit, köztük a kamatokat és a jutalékokat az aktuális problémáiknak megfelelően, a "gazdasági helyzetre hivatkozással" bármikor módosíthatták. Ez jogszerű, de nem felelős banki magatartás volt, ami a hatóságok jóváhagyásával történt. A törvényhozás által adott fogyasztóvédelmi jellegű szigorítás nem az igazi okokat veszi célba: Magyarország túlköltekezését, a forinttól való szabadulás általános igényét és a pénzügyi felügyeleti rendszer képtelenségét az ebből fakadó kockázatok csökkentésére.

A sebtében és a bankszakma tiltakozása ellenére megalkotott jogszabály aligha várt következményekhez vezetett. A bankok többé nem hivatkozhatnak az "üzleti környezet" változására, hanem az egyoldalú szerződésmódosítások, döntően a kamatemelések esetében a rajtuk kívül álló, objektív okokat előre le kell hogy fektessék az így sem túl olvasmányos üzletszabályzataikban. Attól azonban aligha lesznek átláthatóbbak a bankok üzletszabályzatai, hogy megtudjuk belőlük: a bank fel fogja emelni a hitelek kamatát, ha az állam előírja a betétesek nagyobb mértékű biztosítását (a betétbiztosítást ugyanis a bank fizeti, a hitelezőktől szedett kamatokból és a tranzakciók után szedett járulékokból). Ugyanígy legfeljebb közpénzügyi nevelő hatása lesz annak, ha az apró betűs részben közlik velünk, hogy amennyiben a külföldi befektetők vagy hitelminősítők leértékelik a magyar állam hitelképességét, akkor a magyar bankok a magánszféra felé is emelni fogják a kamatokat (ugyanis a magyar bankok ilyenkor csak nagyobb kockázati prémium fizetése mellett tudnak külföldről forrásokat bevonni, hiszen a külföldi bankok tudják, hogy államcsőd esetén a forint vagy átválthatatlan lesz euróra, vagy nagyot fog zuhanni az értéke).

A sokak számára bosszantóan hosszúra nyúló apró betűs résznél nagyobb probléma, hogy ezentúl az egyoldalú kamatmódosításokat "referenciakamathoz" kell kötni. Ettől a magyar hitelezés rendszere nem lesz átláthatóbb, hiszen a törvény (szerencsére!) nem mondja ki, hogy mit tekint referenciakamatnak. Így ad absurdum augusztus elsején a banki ajánlatokat nézegető lakossági és kisvállalkozói hitelfelvevők akár 40 új referenciakamattal is megismerkedhetnek. De gondoljunk csak bele, hogy miért kellhet egy banknak emelnie a hitelkamatait! Elsősorban azért, mert az emberek és a vállalatok nem takarítanak meg elég pénzt, vagy azt nem teszik be a bankba, esetleg kifejezetten elkezdik kivenni a betéteiket. Ilyenkor a bank nem tehet mást, mint hogy addig emeli a betéti kamatokat, amíg elegen hagyják nála a pénzüket, ellenkező esetben nincs mit odaadnia a hitelfelvevőknek. De vajon miből fizeti ki a megemelt betéti kamatokat, ha nem a megemelt hitelkamatokból? A bank feladata éppen az, hogy a megtakarítók és a hitelfelvevők között közvetítsen, ezért hívják pénzügyi közvetítőnek. A magyar gazdaságban a valódi konfliktus nem a bankok és az ügyfeleik, hanem a megtakarítók és a hitelfelvevők között van: a megtakarítók túl kevesen, az adósok túl sokan vannak.

Igaz, a bank megtehetné, hogy ha nem takarítunk meg eleget, akkor a saját tőkéjéből ad a hitelfelvevőknek kölcsön. Hosszú távon szinte biztos, hogy az lesz a pénzügyi válságra az egyik megoldás, hogy a bankoknak nagyobb saját tőkét kell majd kockáztatniuk a hitelezők és a betétesek biztonsága érdekében. De a bank saját tőkéje csak nyereségből származhat, különösen egy olyan országban, ahova már senki nem igazán akar befektetni, vagyis a több saját tőke nagyobb banki nyereséget, így magasabb banki hitelkamatokat igényel. A referenciakamat kikötése csak rögzíti az elmúlt évek felelőtlen gyakorlatát. Mivel a kétezres években az állam, a lakosság és a vállalatok is nettó hitelfelvevők voltak - vagyis több hitelt vettek fel, mint amit betétként megtakarítottak -, a bankok külföldről, különféle úgynevezett bankközi referenciakamatokhoz kötött feltételekkel elégítették ki a hiteléhségünket, és a saját árazásukban ezeket a "referenciakamatokat" próbálták továbbhárítani a magyar adósokra. De éppen ez az a magatartás, amely az egész magyar pénzügyi rendszert az IMF és az EU közös mentőövére utalta! A bankok nagyobb tőketartaléka (és nyeresége) mellett az lesz a másik megoldás, ha a magyar termelőszféra jóval nagyobb mértékben a hazai megtakarításokra, vagyis a lakosság és az éppen nem jó piaci kilátásokkal küzdő vállalatok betéteire fog támaszkodni a hiteligényeiben. Ez pedig éppen a betétesek és a hitelezők közötti új, stabil kamategyensúly megtalálásával jöhet létre, amit a külső referenciakamat-előírás csak nehezebbé fog tenni.

Jogos elvárás, hogy a jövőben a magyar lakosság és a vállalkozások kisebb terhet viseljenek a pénzügyi rendszer hibáiból és a bankrendszer a saját ügyetlenségét ne tudja egyoldalúan az ügyfelekre terhelni. De nem lehet mindenért a bankárokat okolni: a bankok azt az egyöntetű állami, lakossági és vállalati igényt próbálták kielégíteni, hogy Magyarország minden szektora többet költhessen, mint amennyit megtakarít. Azon, hogy nincsen elég hazai pénz a bankokban, az biztosan nem fog segíteni, hogy a bankokkal szemben még szigorúbban lépnek fel a hatóságok. Az új, végiggondolatlan fogyasztóvédelmi szigorítás hatása várhatóan a bankok még szigorúbb hitelezési aktivitása lesz, ami hosszabbá és fájdalmasabbá fogja tenni a reálgazdasági recessziót. Az elmúlt években mind a bankokban, mind az állami szabályozó szervekben biztosan követtek el egyéni hibákat - ezeket az adott szervezeteknek kell megoldaniuk. Magyarországnak azonban azzal is szembe kellene néznie, hogy az esetleges egyéni hibákon túl pénzügyi rendszerünk - a bankok, a nyugdíjbiztosítók, a pénzügyi felügyelet, a Pénzügyminisztérium és a Magyar Nemzeti Bank - milyen tévedések nyomán vált a tavalyi pénzügyi válság egyik első és legsúlyosabb áldozatává. Ez egyoldalúan nem megy: ha a kormány és hatóságok csak a bankokat akarják megleckéztetni ahelyett, hogy nyitott végű, konstruktív párbeszédet kezdenének, az ügyfelek biztosan nem fognak jól járni.

eszközök:
MEGOSZTÁS:
89 komment

A Komment.hu cikkeihez regisztrált és belépett felhasználóink szólhatnak hozzá. Ha még nem regisztrált, tegye meg itt! Mivel a Komment.hu szerkesztősége a hozzászólásokat előzetesen szűri, azok azonnal nem jelennek meg az oldalon. Csak azokat a hozzászólásokat publikáljuk, amelyeket erre érdemesnek tartunk. Moderálási elveinkről részletesen itt olvashat.

Elfelejtett jelszó

89 sors 2009. 12. 02. 22:53

Micsoda,hogy nem megy?A bankárok és a behajtóik kimennek a házakhoz az úgynevezett elbeszélgetésre.Megkérdezik,hogyan tovább?Őket nemérdekli,hogy azután mi lesz a családdal!Jókora kigyúrt manusok!Fizess,mert ha nem,majd meglássuk!!!Stb.Sajnos tapasztalat.A milliós reklámokhoz kell a pénz és a jutalék!Ehhez már pofa kell.De lehetne sorolni.Felvetődik a kérdés.MINEK?Úgysem foglalkozik ezekkel senki.Azt tesznek egyoldalúan,amit akarnak.Panasz ide,panasz oda,segítőkészség meg sehol.Kódex?Őket nemérdekli!

88 sors 2009. 11. 04. 10:32

Az USA-ban több államában már tesznek lépéseket,hogy a bankokat megbüntessék,mert reklámjaikkal becsapják a lakosságot továbbra is.Friss hírekben olvasható. Nálunk is ezt kellene!!!A COFIDIS " SÚLYOS"lépésekkel megis fenyegeti a tartozásukat nemtudó fizetőket és velük szemben szigorú kilátásokat helyez.A felszólító leveleikben külön pirossal feltüntetve,hogy az olvasni nemtudó is észrevegye.Milyen modor ez?Talán már leis fejezik az adósokat?Már az is elképzelhető.Hol az ETIKAI KÓDEX?Állítólag őkis aláírták,csak sajnos nemismerik.Hol az emberi mivolt?Őszerintük sehol.

87 sors 2009. 10. 30. 10:33

Kedves sfsdlfks! Megértem a leírtakat. Sajnálom,hogy nemért velem egyet,de nem légből kapott blablaszövegeket írtam.Én most élem át az egész hatását.Pedig higyje el,a csalá megélhetése függ ettől,amit tesznek.Tisztában vagyok a tartozás,az tartozás,tudom.Nem ez a problémám,hanem milyen formában és milyen áron van a visszakövetelés.Mint többezer hasonlónknak.Ez itt a probléma.Határokat nemismernek!

86 sfsdlfks 2009. 10. 30. 09:48

Kedves Sors!

Természetesen még mindíg értem a mondanivalója lényegét. Én azt szeretném elérni, hogy lényeg mellé és néha alpjául odarakott valótlanságokat és indulatokat bontsuk le és beszéljünk csupán a lényegről.

Ilyen valótlanságok:

Ki kit ver át? - Senki senkit. A hitel az üzlet a banknak és gyors pénz az igénylőnek azaz nem kell előbb gyűjtögetni majd vásárolni, hanem fordítva. Mindenki tudja, hogy vissza kell fizetni, azt is, hogy mennyit. Nincs itt átverés. Mindnenki tudja, hogy az apró betűs részben van a lényeg, akkor miért pont azt nem olvassák el??!!! Egyáltalán miért csak akkor beszélünk átverésről, amikor nem tudunk fizetni?

"Kecsegtető ajánlataikkal rá is szedték az embereket különböző vásárlásokra" - Senkit sem szedtek rá. Senkinek nem igérték, hogy nem kell visszafizetni. Senkinek nem mondták, hogy ha nem lesz munkahelye, akkor majd várunk, mi sem fizetünk az alkalmazottainknak, mert Pistibának is Marinéninek most nincs munkahelye, hát akkor mi se együnk, meg a dolgozóink sem (Sarkítotam, bocs).

"a családokat így ,vagy ilyen formában kell tönkretenni?" - Senki sem akrja tönkretenni a családokat. Még akkor sem, ha így látszik. Ugyanis van másik oldala is a dolognak: a banki alkalmazottaknak is van családjuk. Rengeteg banki alkalmazott vesztette el az állását a válság miatt, azért mert sokan nem tudtak fizetni, most akkor a nemfizetők tönkre akarták tenni a a banki alkalmazottak családját? Persze, hogy nem. A bank nem engedheti meg a vajszívűséget mert az csődhöz vezetne.

"A behajtó cégek azért alakultak gombamódra.Jó kereseti lehetőség nem? Még ezzel is az adóst terhelve.Milyen pofátlanság!" - A behajtó cégek jogos követeléseket szednek be. Nem tartom pofátlanségnak azt, hogy ha tartozom, és nem fizetek, akkor azt számon kérik rajtam. Az a pofátlanság, ha ezen felháborodunk. Tehát nem terhelik tovább az adóst semmivel, csupán az adósságát kérik számon rajta.

Ilyen és hasonló tévhitek és belőlük fakadó indulatok esetén elég nehezen tudok komolyan beszélgetni.

A bankárokra visszatérve.
Nem szeretem őket és nem is utálom. A családunk az egész vagyonát elvesztette főleg a saját hibánkból és volt benne hitel is bőven. Ha emiatt a bankokat hibáztatnám, akkor első sorban magamat csapnám be. Túl nagy kockázatot vállaltunk és ezért senki mást nem hibáztathatunk, csak magunkat.

Más:

Mivel volt vállalkozásunk ezért gyakran előfordult, hogy viszonteladóink tartoztak nekünk. Ez tehát a másik oldal, amikor Önnek tartoznak! Ebből a szempontból nézve más a leányzó fekvése. Egészen más! Főleg akkor, amikor annyian tartoznak, hogy a vállalkozás a csőd szélére kerül. Természetesen nem pofátlanság ilyen esetben behajtatni a tartozásokat, hiszen ha nem történik meg, akkor be lehet zárni és több tíz vagy száz dolgozó veszíti el a munkahelyét.

Én tehát mindkét oldalon voltam már, ezért kevesebb indulattal és reálisabban látom a helyzetet.

Sajnálatos az ingatlanok elárverezése de a jelzálog külcsön erről szól. Ezt mindenkinek elmondják, feketén-fehéren, hitel felvételekor. Tehát az aláírás pillanatában tudja mindenki, hogy munkahely elvesztés, vagy más sajnálatos esetben, ha nem tudunk fizetni, akkor az ingatlan a banké lesz és a bank azt el fogja árverezni.

Ez nagyon szívtelennek tűnik, de nincs mit tenni, velem is megtörtént, de mi megelőztük azzal, hogy mi kerestünk vevőt az ingatlanra a bank tudtával, hogy minél jobb áron menjen el.

Ilyen sajnálatos esetekben az állam szokott segíteni, persze nam olyan koldus fajta mint a Magyar állam. Viszont a bankok sehol a világon nem jótékonysági intézmények.

Sajnálom, de nem tudom ezért utálni a bankokat, csupán nem veszek fel hitelt, azaz nem vállalok kockázatot.

Továbbra is egyetértek, abban, hogy a bankok a válság fő okozói, de a személyre szabott bűntetés kizárva, hiszen a Bank jogi személy az alklmazott (vezető) pedig természetes személy a GVH pedig csak jogi személyeket tud bűntetni.

85 sors 2009. 10. 29. 19:39

Kedves megtisztelőm! sfsdlfks üdvözletem!
Nemtudom,hogy mennyire szereti a bankárokat,mert ők irányítják a bankokat,vagy talán nem?A kölcsönök felvételekor semmi probléma nem volt,mert mindenkinek megvolt a munkahelye.Volt is miből törleszteni.Kecsegtető ajánlataikkal ráis szedték az embereket különböző vásárlásokra.Most tömegével szüntek meg a kereseti lehetőségek.Kik okozták ezeket?Miről is van szó?Csak egyoldalú a felelősség?Mert ez van ezek szerint.Ki kit ver át,nemmindegy.És feltesszük a kérdést,hogyan tovább?!Persze,hogy egy keresetből nem megy,mert már csak az a lehetőség maradt és abból kellene megélni is.És ez a mai helyzetben nem egyszerű.Akkor a családokat így ,vagy ilyen formában kell tönkretenni?
Állandóan mindenáron zaklatni.Tudják,hogy nem keresnek az eladósodottak,de egybeni összegeket követelnek vissza tudatosan.Tisztában vannak vele,hogy bíztosan nemfogják ilyenformában kifizetni.Lehet elárverezni az ingatlenokat.Hol lép életbe a fedezeti bíztosítás?Talán ezekenis elkellene gondolkodni.A behajtó cégek azért alakúltak gombamódra.Jó kereseti lehetőség nem?Még ezzel is az adóst terhelve.Milyen pofátlanság! Aztán lehet őket védeni,sajnálni ugye?De a lenyúlt pénzekért kit tettek felelőssé? Ne a bankot büntesse a GVH.hanem,személyre szabottan,mert a bankárok a bank pénzén könnyen pereskednek,mintha az övék lenne.Sajátként rendelkeznek vele.Pedig a betéteseké és az adófizető állampolgároké.Elszámoltatni valamennyit,akkor lesz igazságos,ha megkapják ők is a méltó büntetésüket.Ők a válság okozói.Tele vannak a híranyagok vele.Kik irányítják az országot,megkell nézni!!!

84 sors 2009. 10. 28. 18:00

Kedves mpolgár! Én a tapasztalataimról és a baráti köreim tapasztalatairól írtam.De valójában,amit leírt Ön is teljesen valós.Fondorlatos módon a bankok fedezeti bíztosítást is köttetnek,hogy védjék magukat.Mi van azokban leírva?Mire való? Csak bekaszírozzák a velejáró díjakat,mikor bekövetkezik a baj,előtte egyoldalúan felmondják a bíztosítási szerződéseket.Mert tisztában vannak vele,hogy mindenért a bíztosító társaságok sem fognak fizetni.De megköttetik,mert ettől függ a hitelbírálat.Ön jól tudja,ha valóban dolgozott ilyenek között.Jó kis üzlet nem?A részesedésis jó.Ugye?Áldozatául estem énis,azért tudom.Sajnálatos.Csak még nem hallani róla,hogy a hatóságok ki ellen jártak el.Büntetik a bankot.?.Nem ez a megoldás!Személyre kell kiszabni a felelősségrevonást.A bank pénzén könnyen pereskednek!!! Az ilyen és hasonló vezetőket lecsukatni,nem magasztalni kell őket!Felelős beosztású ember ezt nem teheti,amiket művelnek!!!De már sokszor leírtam,ezek tények.Van egy-két balek a többszáz közül.Mindent őksem vihetnek el.

83 mpolgar 2009. 10. 28. 13:16

Kedves két előttem szóló!
Azt kell mondjam, mindkettőjükkel egyet értek. Mindkettőjüknek igaza van.
Az adós, amikor felveszi a pénzt, igénybe veszi a banki szolgáltatásokat, olyan eufórikus hangulatba kerül, hogy elfelejti megnézni a szerződés alján, esetleg a hátoldalán elrejtett apró betűs kitételeket, ami viszont nem véletlenül úgy került oda, ahogy oda került. A bank, biztosító, stb. joggal mondhatja, hogy ott van, viszont egy olyan megoldást választott, amit senki nem szeret elolvasni. Ez egy marketing fogás, teljesen legális átverés, csak tisztességtelen.
Az adós pedig nem szeret a kényelmetlen dolgokkal foglalkozni, hiszen most ebben a pillanatban őt nem érinti, ám később nagyon megfizet ezért a felelőtlenségért. Mi, magyarok, nagyon naivak vagyunk. Hiszünk az adott szó hitelében, pedig a világban a pénz beszél, a kutya ugat. És most sajnos, a pénz beszél, a kutya hallgat.
Meg kellene tanulnunk, hogy pénzben nincs barátság, nincs bizalom. Azt, amivel tartozom, kőkeményen vissza kell fizetni, kamatostul. A pénzvilág nem ismer mentséget, nehéz helyzetet, csak a tartozás összege számít.
Viszont, nagyon hibáztatom azokat a hatóságokat, vagy bárhogy hívják őket, akik engedélyezik ezeket a szerződéseket, amelyek nem tisztázzák korrekt módon az adós lehetséges kötelezettségeit, illetve jogait. Nem csak a kívánatos, piacos, szép dolgoknak kellene szerepelniük a szerződések nagy betűs oldalain, mert sajnos, a pocsék dolgok mindig a hátoldalon, vagy a lap alján és kis betűkkel szerepelnek.

Tudom, hogy mit beszélek, rövid ideig voltam biztosítós, éppen ezért hagytam ott.
Tudatos félrevezetés történik, akinek nincs jogi végzettsége, gyakorlata, gyanakvása, egészséges kétségei, nem láthat tisztán ezekben az ügyletekben, igazi bukta a számára az egész.
Sokan visszaélnek azzal, hogy a magyar ember még mindig hisz az adott szó szavában, nem szereti a betű értelmezését, sokan vesztettek is ezen mostanában.

Vagy, valakinek érdekében áll majd egyszer, hogy ez ügyben óvintézkedéseket tegyen, vagy nekünk, banki, biztosítói szolgáltatásokat igénybe vevő embereknek kell megtanulnunk rafináltabbaknak lenni. Az utóbbit látom inkább járható útnak.
Csúnya tanulópénz volt sokak számára, hogy nem akarják elolvasni a kisbetűs részeket, pedig mindig ott vannak a számára kedvezőtlen feltételek, csak senki nem hívja fel rá a figyelmet, ő pedig nem olvassa el, pedig itt van az ördög elásva.

Tehát, mindenkinek igaza van, ember, és bíróság legyen a talpán, aki ebben igazságot tesz, én változatlanul azt javaslom, hogy olyan szerződések ne legyenek legálisak, ahol nem közlik korrekt módon az ügyféllel, hogy mikor mi történik. A nyomdai adatokon kívül, nem lenne szabad szerepelnie egy fontos információnak sem kis betűkkel elrejtve egy szerződési példányban sem. Azonkívül, egy pénzintézet jogászának mindig kötelessége kellene legyen, hogy tájékoztassa az ügyfelet a lehetséges bukások veszélyéről, mert ha nem tévedek, a rossz adós nekik sem jó.

Vagy mégis tévedek? A fizetésképtelen adós a jó adós? Ez ugyan egy pénzügyi anomália, de én már sok mindent el tudok képzelni.

82 sors 2009. 10. 27. 16:12

Nos valami végre történik,hogy az egyoldalúság megszünjön. A bankok egyrésze már keresi a kiskapukat megint.Az Alkotmánybírósághoz akarnak fordúlni?Amelyik bank ellenzi a kormány döntését,megkell szüntetni tevékenységét.Az ilyenek tették tönkre az ország fizetőképességét.A vezetőiket elkell számoltatni,mert ezek a válság okozói!Vegyük már észre.!!!

81 sors 2009. 09. 14. 22:03

Kedves megtisztelőm! sfsdlfks üdvözletem!
Nemtudom,hogy mennyire szereti a bankárokat,mert ők irányítják a bankokat,vagy talán nem?A kölcsönök felvételekor semmi probléma nem volt,mert mindenkinek megvolt a munkahelye.Volt is miből törleszteni.Kecsegtető ajánlataikkal ráis szedték az embereket különböző vásárlásokra.Most tömegével szüntek meg a kereseti lehetőségek.Kik okozták ezeket?Miről is van szó?Csak egyoldalú a felelősség?Mert ez van ezek szerint.Ki kit ver át,nemmindegy.És feltesszük a kérdést,hogyan tovább?!Persze,hogy egy keresetből nem megy,mert már csak az a lehetőség maradt és abból kellene megélni is.És ez a mai helyzetben nem egyszerű.Akkor a családokat így ,vagy ilyen formában kell tönkretenni?

80 sfsdlfks 2009. 09. 09. 17:13

Kedves Sors!

Sajnos, akármilyen igazságtalannak tűnik, aki hitelt vesz fel, az adós, az adósságot pedig meg kell fizetni.

Sokan nem tudják, a jelek szerint maga sem, hogy a közjegyző előtt megkötött hitelszerződéseknél, ha valamelyik fél megszegi a szerződést, akkor nem kell bírósághoz fordulni, ugyanis a szerződésben megjelölt jogok és követelések a szerződés megszegésének pillanatában érvénybe lépnek. Tehát egy kocsi esetében a tulajdonjog abban a pillanatban a hitelt nyújtóra száll. Ezért joga van rögtön elvinni.
Ugyan így válik joga a fizetésből letiltani nemcsak banknak, hanem végrehajtó cégeknek is.
Tehát az is túlzás, hogy okirat nélkül, mert maga a szerződés az okirat.

Sajnos a pénzintézetek dolgozói - annak ellenére hogy megértik, hogy az autó kell, a fizetés jár - el kell hogy végezzék a munkájukat. A behajtócégekek a behajtás a munkája, mégpedig adósság behajtás, ezért aztán kicsit furcsa felháborodni azon, hogy ha nem fizetek, akkor ők jönnek.

Persze sajnálom a kedves hozzátartozóját, de az említett eljárási mód jogszerű, már régota így működik, ráadásul én is átestem rajta, nem is tetszett, de tartoztam, a tartozást pedig meg kell fizetni.
A túlfizetett bankmenedzserek problémát pedig kár ezzel összekapcsolni, mert nics kapcsolat. Az adósság az adósság a bank vezetőinek fizetésétől függetlenül, ráadásul egyáltalán nem kötelező hitelt felvenni. A reklámok sem hibásak, mert nem mondja senki, hogy a hitelt nem kell visszafizetni és a kamatot is közlik, ráadásul a hitel felvételekor mindenki tisztában van vele, hogy mennyit kell visszafizetni, ez magában a szerződésben van rögzítve.

Bár semmi közöm hozzá, de nem vall túl bülcs döntésre 76000 Ft os keresettel hitelt felvenni!??? Ráadásul 46000 Ft rezsivel együtt kb 66000 + élelmiszer... akkor, hogy gondolták, hogy képesek bármilyen hitelt fizetni? De a bank a szemét természetesen.
Leszögezem, hogy nincsen banki érdekeltségem, de ez nagy meggondolatlanságnak tűnik.
  1 3 4 5 6 7 8 9

A legújabb hozzászólások

sors // 2010 // sze // 09

Minél előbb EURO,akkor nemtudnának az ingadozással játszadozni,mert ez csak egy kész röhely! A valamelyik vezér egyet kehhent,mindjárt esik a Ft.Hogyis van ez?Miért és kik ezek?Az ...

Bárcsak úgy élhetnénk, ahogyan élünk! (498)
pannika // 2010 // sze // 09

Drága Pali bá! Nem mentem orvosnak , sem védőnőnek.Az ő dolguk észrevenni a betegséget, hiányosságot, majd azt megfelelően kezelni Természtesen őket sem kötelezte senki arra, ho...

Osztályfőnöki hatalom, tekintély nélkül (27)
reszelő // 2010 // sze // 09

Elolvastam ezt a szövegértelmezést, kidobtt idő volt. Sajnos azok kritizálnak, akik vajmi keveset értenek a témához, ezért hosszú lére eresztik a semmi mondandójukat.

Amiről a szónok hallgat: Orbán és Barroso értékel és utat mutat (7)
stevo // 2010 // sze // 09

Petőfi szelleme 2010. 09. 08. 21:24 Hát én is.Megköszönni a választók nak kell,azok szavaztak rájuk. Bugár el ismert politikus,Őt szeretik a szlovákok is.Igaz nagyon okosan kell...

Új korszak kezdődik a kisebbségi politikában (13)
Király // 2010 // sze // 08

Szerintem mi két külön malomban őrlünk Pizza. Persze hogy nem vagy tanár sem pedig futár. Te filozófus lehetsz,abból ítélve hogy mennyit merengesz ezen a témán.:)

Tanárok: akikre egy kaktuszt sem bíznánk (962)

Időjárás

időjárás

Mai időjárásmin: 10 °C
max: 19 °C


Hirdetés


RSSHírlevélÍrjon nekünk!OldaltérképArchívumMédiaajánlatImpresszum
Adatvédelem[origo]T-OnlineOK.huiWiW[freemail]track.huG-PortalVidea Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva